onsdag 29. september 2010

Arvegarn og Haruni

Her er garnet jeg arvet av tanta mi! Bomullsgarn er ikke noe jeg har (hadde?) mye av, men jeg skal alltids finne noe å bruke det til! Særlig det turkise! =D Det rosa er jeg noe mer usikker på, men det skal nok få lov til å bli til noe det også. Det ville jo vært synd å hekle grytekluter av alt dette fine garnet, men da har jeg i hvert fall allerede en plan for hva jeg skal bruke restene til! I tillegg fikk jeg en pose med blått ullgarn, og en pose akrylgarn jeg takket nei til. Jeg vet ikke hva jeg skulle ha brukt det til, jeg bare hater akryl!

                                                   Haruni
Her er et slags bilde av det ene vrang, vrang, vrang prosjektet jeg har for tiden. Det er ikke lett å se hva det er, kanskje, men så er det ikke så lett å ta bilde av et trekant-sjal mens det bare er halvveis og fortsatt på pinnene! Dette skal blit til en Haruni ala Frk Badegakk, men det er lange omganger før en kommer til mønsteret gitt...

Jeg er bare fornøyd med fargen! Da jeg så at garnbutikken her i byen (ja det er bare èn, selv om det er Nederlands fjerde største by!!) hadde fått inn dette garnet, karret jeg til meg hele 7 nøster på flekken. Drømmefargen! Garnet er Regia Extra Twist Merino farge 09354, så langt et svært hyggelig bekjentskap.

7 kommentarer:

Greta sa...

Nydelig farge ja, skjønner godt at du berre måtte ha det garnet.
Du kan strikke oppvaskklut av det rosa garnet. Berre en tanke :)
Lykke til med alt garnet. klem

Norun sa...

Ooooo, det haruni-sjalet var kjempestilig! Og det var veldig flott farge du har, så jeg gleder meg til å se fortsettelsen og resultatet! :)

Vibber`n i Farta sa...

Takk for det!
Ja, god idè med kluter! Men det er hele tre nøster, da..! Kanskje jeg må ha en avstemning over hva det skal brukes til!

Norun: Takk for det! =) Hyggelig at du stikker innom her litt igjen! Spent på hvordan det blir selv også! =D

romanita sa...

kjære - frau Godel lage vedsiden av barnadykke "dreieckstücher" på sammen måte som her på bildet :) så fint!!! jeg elsker dine mange flotte strykkeprosjektene :D

Tanta'ri sa...

Jeg har en hjemme som ville elsket å fått hva som helst i rosa.. :-)
Eller kan kanskje ikke garnet brukes til bomullssokker, skjerf, "hals" eller slikt? (dette er far out - fra hva jeg kan noe om..!)
ÅÅ det sjalet var pent. Men "mitt" er nok enda penere.. :-)
KLEM!

Nina sa...

helt enig, nydelig farge!! Hver gang jeg er innom bloggen din, får jeg litt lyst til å strikke igjen. Men strikketøyet er lagt igjen hjemme i norge.. tror ikke tiden strekker til heller :) Gleder meg til å se det ferdige resultatet! Ha en fin helg :)

Unknown sa...

Så flott et sjal du har strikka! og du har helt rett i at det er en hærlig farge!
Syntes harunien er finest på gakkemåten =)