tirsdag 28. september 2010

Sopptur og Grytekluter


 I dag har tanta mi og jeg vært på sopptur! Som den fine bildemontasjen viser, fant vi litt av hvert å ta bilde av. Menvi fant lite (ingenting) å ta med oss hjem i kurven. Målet var å finkjemme skogen for kantareller, men enten hadde noen vært der før oss, eller så hadde vi ikke lokalkunnskapen. Uansett: en virkelig herlig tur i SKOGEN!
Og ja, jeg skriver SKOGEN, for her i landet består det som regnes som skog som regel av 3-5 trær (i følge meg), men dette var ordentlig skog! Det regnet hele tiden, men det gjorde ikke noe! Skogen luktet herlig friskt, jeg fikk tråkket gjennom mose og myr, vi så en hjort og alt var storveis!

Grytekluter
Innimellom alle vrangmaskene har jeg glimtet til med en god gammel slager: grytekluter. Mønsteret fant jeg på i farta. Jeg har heklet to andre par også, men de var jeg så lur å gi bort før jeg fikk tatt bilde av :(
Jaja, det finnes verre ting! Blir nok noen flere av disse! Arvet forresten en god del garn av tanta mi i dag! Skal vise det frem så snart jeg får tatt et bilde!


7 kommentarer:

Unknown sa...

Så deilig det må ha vært med en tur i skogen, selv om det ble dårlig med sopp! Slikt gjør man jo like mye (om ikke mer) for kosen som for utbyttet!

Gryteklutene dine er kjempeflotte! Jeg elsker rundt grytekluter!

Ha en fortsatt flott uke!

Greta sa...

For ein herlig biledmontasje av ein flott skogtur. det er ikkje alltid at ting vert som ein trur, men det kan bli like bra og enda bedre også:)Har man eit ope sinn, ser ein skogen ikkje berre trea.

Stilige grytkluter.

Ha ein god dag

mammamia sa...

Sååå flotte bilder Vib og endelig fant du skogen!:)) Til og med en orkide ser det ut til!:))
Gryteklutene får sikkert ben og gå på. Veldig fine!God klem.

Fidus sa...

Vi har også vært på sopptur, men har nok vært langt heldigere- en drøy time ga resultat i form av nesten en liten bøtte full! Flotte grytekluter og flotte sokker.

Ha en flott dag!

romanita sa...

heiii... det er ja sååååå ƒlott! skal du selge dem også? har nok en "geschäftsidee" - da må vi snakke snart :) big huuuug

Vibber`n i Farta sa...

Hei Romi:
Det må vi snakke om! =D
Har vurdert å legge noen ut for salg, ja. Vi får se! =)

Felisi sa...

Lekre bilder (som vanlig), og det så ut som en herlig tur selv om det ikke var noe sopp å finne.