søndag 16. november 2008

Joybringer (from jUPiter)

Helgen så langt har vært relativt rolig. Og med tanke på at det nå er søndag ettermiddag er vel ikke faren overhengende for at jeg skal gå crazy banana. Men det må innrømmes at jeg var en tur på Hectors i går, det var veldig opp... opp... eh... oppuntrende og artig og det var mange opp... eh... opp... oppstæsja mennesker (med leopardkjole/uten klær/med lue), og øl til demping av hodepine hadde de også. Vi hadde det veldig artig med å bortforklare småuhell med "åååja, var det sånn det skulle være!" (jmf klippet under), og jeg lovte billig og ikke særlig hellig å opp... opp... eh... oppdatere bloggen i dag -og man holder jo det man lover.

Ellers har jeg fått ganske mange spørsmål angående Nederland i det siste. Ikke så mange fra Gud, men noen fra Hvermann. Men mest fra hyggelige folk. Så for de som lurer på det kan jeg herved opplyse om at redaksjonen flyttes til Utrecht i januar, og at det er en slags lærerjobbing involvert (SIUs "Life Long Learning Program").

Redigert: i følge Elisabeth glemte jeg å nevne det innpåslitne lammekjøttet (med dårlige isbjørnvitser/sjekketriks) med en relativt mye hyggeligere kompanjong. Det stemmer jo forsåvidt (at jeg glemte), men så var jeg heller ikke med på nachspielet... OG når vi først er inne på slike ting har jeg forsåvidt heller ikke hengt på trappa nattestid på minst tre uker -hverken alene eller med folk jeg ikke burde henge på trappa med nattestid. Så!
Heter det forresten nattestid eller natterstid? Hmmm...

14 kommentarer:

Anonym sa...

ÅååÅå! fOr eIt opP.....oPP..eh (kva var det det hette no igjen?) OPPSUMMERANDE bloGGinnlegg! Kan ha det morro med ord,men det veit vel du alt om du ivrige bloggentusiast! Du glømte forresten lammekjøttet. OwEEowEE!! SUPERDAMA!! HA EIN FANTASTISK KVELD!!

Anonym sa...

Jeg trodde det het natterstid..
men, et raskt søk på google sier:
15600 natterstid
65900 nattestid
Så det er vel sånn det skal være da..!¨
ha en strålende uke, lille Bika'n min! :-)
Natt(estid)ugleklem

Vibber`n i Farta sa...

Godt poeng elsabeth, som du sikkert ser har jeg nå redigert innlegget slik at det medfører riktighet. Jeg for min del venter forsatt spent på en opprettelse av "Elisabeths forunderlige verden" eller noe i den dur -din lille skapblogger! ;)Ha en super kveld du også, honeybunny!

Tanta mi! =) Hehe, søkte faktisk også på google, men sjekket ikke statistikken, bare at begge fikk treff. Men da heter det vel nattestid, da. Selv om jeg også gjerne skulle ha sett en "r" med i bildet. Kommer du på kalas? =)

svakaffi sa...

fordi jeg ikke er sylfest lomheim, skal jeg ikke mene noe om det ene eller det andre. syntes metoden for å bedømme ordbruk, med å google, er interessant. litt som å spørre publikum i vil du bli milionær. men husk : det er alltid bedre å ringe en venn.

Anonym sa...

Man kan jo ikke stole på google i sånne tilfeller!

Det heter nattestid.

Videre:

Det heter klokkertro og ikke klokketro, det heter stikke under stol ikke stikke under (en) stol.

- Lomheim avdeling Jeløy -

Anonym sa...

(og kommaregler har jeg ingenting med å gjøre).

Vibber`n i Farta sa...

svakaffi: Å ringe en venn er ofte en god ting. Men du, for eksempel, påberoper deg jo å ikke mene noe om hverken det ene eller det andre. (Noe jeg erfaringsmessig mener er tullball).

leander alexander:
"Man kan jo ikke stole på google i sånne tilfeller!"
Nå vet ikke jeg hva Hr Lomheim avdeling Jeløy mener med "sånne tilfeller", men det må jo vitterlig sies at dersom "nattestid" er det riktige, fant både redaksjonen og tanta `ri ut dette ved hjelp av nettopp nevnte søkeverktøy.

Når det gjelder denne stikkingen under stoler har vi imidlertid et problem (eller flere), da redaksjonen kan se å svært ofte ha brukt dette uttrykket, tydeligvis på en feil og høyst uregulert måte.
Når det gjelder kommaregler: ikke regn med meg heller. Det var det eneste "røde" på norskstilene mine...

Vibber`n i Farta sa...

PS: Kommer Hr Lomheim avdeling Jeløy på kalas?! =)

Anonym sa...

Er det kalas i regnebyen kommer ikke Lomheim avdeling Jeløy. Dersom feststedet er nærmere byen som lukter promp (det gjør ingenting det), så innfinner jeg meg nok.

Uansett tror jeg det blir kalas 2.juledag som tidligere nevnt ;)

Er turen til Nederland av den permanente typen?

Vibber`n i Farta sa...

I see, vi får se om det kan fåes i gang en slags feiring litt nærmere Verdens navle, da. Om ikke annet kan vi jo gå på quiz -hvis det fortsatt er? :) 2.juledag blir bra -eg e me!

Turen til Nederland er av den halvpermanente typen -et halvt år - og så får vi se hva som skjer. =)

Nina sa...

så gøy.. jeg har ikke fått med meg at byen du skal bo i heter Utrecht, men det byen kjennner jeg jo. For i 1714/15 ble det inngått en fredsavtale der mellom Frankrike og "The grand alliance" (Storbritannia, Nederland og Habsburgerne), hvor da Frankrike pga Ludvig 14. stormannsgalskap (han hadde giftet seg inn i den spanske kongefamilien for å sikre det spanske imperiet) ble fratatt alle sine kolonier, og ikke nok med det.. det ble også bestemt at Frankrike og Spania aldri kan arves av samme person. Det er mulig denne hendelsen ikke er et hett tema i Utrecht, ettersom det også medførte at nederland var ferdig som stormakt i Europa. Denne freden har hatt en viss betydning for utviklingen av Europa! Så, det var dagens historieforelesning fra historikeren i sofaen:) Bare spør om det er flere hendelser du trenger info om..

Vibber`n i Farta sa...

Hihihi! Dette var jo riktig så nyttig! Du er flink, du! =) Gjett om jeg skal brife når jeg kommer til Utrecht! Jeg skal selvfølgelig sporenstreks kontakte deg hvis jeg skulle komme til å lure på noe mer. Med min historieinteresse kan jeg riktignok ikke love at det skal komme til å skje -men for all del -bare fortsett å prøve å omvende meg til "all HF" -ikke realist.. ;)

Anonym sa...

Hmprf; Nederland? Lenge sier du? Får komme innom en tur da.. Grattis med å være (snart?) ferdig som lærer. Jeg vil gjerne være ferdig som masterstudent. Sporenstreks!

Når skal du ta oppsummering på giraff vs. elefant quiz?

Vibber`n i Farta sa...

Hihihihihi!!!
Nederland ja -og ja, jeg hadde allerede skrevet deg inn i kalenderen min som besøkende =) Ta med Norun, Karina eller bare supre du -det blir knall! Kommer du på kalas også? =) *englefjes*
Takk for det -din tid som master kommer! Og tenk på det -om jeg bygger på med en master så, puh. Ferdigtenkt for nå...

Oppsummeringen ja, bra du skulle nevne det! I morgen den dag er elefant vs sjiraffens time kommet. Det blir en stor dag.