fredag 23. januar 2009

[Untitled Track]

Så var det bloggen igjen da. Lurer på hva den skal handle om denne gangen, for hver gang jeg poster noe, så kommer jeg på noe jeg glemte å skrive. Så nå skriver jeg bare. Mannen på lærerrommet i dag spurte meg hva slags te jeg drakk. "Kanelte", svarte jeg. "Smaker sikkert eplemos", svarte mannen. Javel. Ok. Det er mange hyggelige lærere på skolen. Jeg snakker med noen nye hver dag, og alle er imøtekommende og hyggelige. Jeg begynner også å kjenne igjen litt mennesker, og de kjenner igjen meg og slår seg ned og slår av en prat, så det blir stadig hyggeligere. I dag var jeg på skolen kjempelenge og hjalp til med diverse ting og tang. Det skal være åpen dag der i morgen, så alt må alt være klappet og klart for å tiltrekke seg potensielle elever (eller foreldrene?). I alle fall har vi pyntet med internasjonale flagg og lagt frem elevarbeider og skolebøker og shinet litt, så alt burde ligge til rette for å gjøre et godt inntrykk. Det er også en veldig fin (åpnet 2006) og bra skole, med et godt miljø både blant elever og lærere. Det var sikkert masse mer jeg hadde tenkt til å skrive, men nå blir hodet mitt tungt og blikket sløvt. Sitter på rommet mitt og holder på å fryse i hjel, enda varmeovnen (som vanligvis gjør det varmt nok her på 2 eller 3) nå står på 5. Håper ikke jeg blir sykere igjen. Drikker litt kanelte og håper det beste, mens det regner og blåser nordavind fra alle kanter ute. Skal krype under dyna snart og lese litt i en bok jeg har fått låne av Dorien. I morgen skal jeg til Amsterdam og besøke Machteld. =)

PS: Visste du at hvis du tar ut en dagslinse av øyet og lar den ligge litt, så blir den helt sprø så man kan knekke den i to? Interessant.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Flott å lese hvordan du har det. Som du årnær! Jeg synes du er modig. Lykke til med åpen dag. Det passer jo bra for ei åpen jente. God helg. Klem fra tante G

Nina sa...

jeg så den franske filmen "klassen" i går, da tenkte jeg litt på deg, og håpet at klassen din ikke var så ille.. høres ut som du har det bra:)

Vibber`n i Farta sa...

Tante G:
Jadda, litt aarnings maa til. Takk for det, aapen dag var suksess!

Nina: Har ikke sett filmen, men ut fra det du skriver haaper ikke jeg heller at klassen er saann.. Har foroevrig ikke noen fast klasse enda. :) Jeg har det bra. Du ruler TV2?

Nina sa...

jeg har det bra.. om jeg ruler tv2 er jeg litt usikker på, men jeg prøver nå å overleve der:) skal jobbe tre kvelder denne uka.. merker jeg egentlig gruer meg mer enn jeg gleder meg!:) Nå skal jeg til tannlegen og trekke tann igjen, og bore litt:( I mens skal ståle og birgitte gjøre sitt ytterste for å fikse springsteen billetten, håper de fikser det!:)

Vibber`n i Farta sa...

Du ruuuler, jeg vet det nok! Skjoenner gruelsen, men det gaar vel alltid helst bra! Ble det noen Springsteen-billetter?