onsdag 7. januar 2009

Ain`t That Unusual

Denne uka har jeg uvanlig mange avtaler. Optiker x 2 og tannlege x 2. Fire morgener med kurs rett mot allmenntilstandens forbedringsinstitusjoner. Rent praktisk kan det jo være greit å a) kunne se og b) kunne tygge. Sånn rent praktisk, altså. Så nå har jeg fått meg linser, og tannlegen har fikset ferdig et hull ÅK begynte å spikke på og la en midlertidig fylling på, siden jeg lovte henne dyrt og hellig å får det fikset før jeg dro til Nederland. Jeg begynner kanskje å bli pinglete på mine gamle dager. Jeg synes for det første at jeg måtte få bedøvelse. Og for det andre var bedøvelsessprøyta, eller nåla, kjeeeempelang og ekkel. Men tannlegen fikset hullet. Så nå sitter jeg her og forsøker å spise rester av gårsdagens midddag til lunsj -fortrinnsvis uten å bite av meg tungen, kinnet eller andre vitale deler. Jeg merker de fortstyrrer ferien litt, disse avtalene. Jeg føler meg nesten som en pensjonist der en enkelt avtale i løpet av en gitt dag forkludrer min vante rutine (eller mangel på sådan) fullstendig, og hvor alt annet må planlegges ut fra denne avtalen. Helst kan jeg ikke planlegge noe mer en dag, hvis jeg skal til optikeren eller tannlegen. Eller jo, selvfølgelig kan jeg det. Men hva skjedde da med de friiiie feriedagene uten en plan i verden? Kanskje er de borte for denne gang. I går tilbragte jeg for eksempel relativt mye tid på "kontoret". Eller dvs, først hjalp jeg Mamma å rydde bort jula, og la alle den fine juletrepynten sirlig ned i sine respektive esker, helst i omvendt foretrukket rekkefølge av den jeg liker å henge ting på treet i, slik at stjerna og gullperlekjedene ble liggende på toppen, klare for neste jul. Så hadde jeg kontortid, ringte i øst og vest, sendte og svarte på alskens dumme spørsmål på mail, og ordnet meg en forsikring. I tilfelle for eksempel evnen til å tygge eller se skulle svekkes ytterligere i løpet av utenlandsoppholdet, kan jo den være kjekk å ha. Ellers har jeg også utarbeidet en plan for hundeanskaffelse. Den er som følger: kjøpe en australian shepherd. (Tidsperspektiv, sted for denne handlingen eller gjennomførbarhet med tanke på boforhold er ikke tatt med i betraktningen).

4 kommentarer:

Nina sa...

søren.. flinkis du er da! Jeg har bare kommet til tanken om å bestille optikertime og tannlegetime. hmh.. da må jeg skjerpe meg kraftig og fikse den saken på fredag!

Anonym sa...

Australian Sheperd? Skal du få deg en saueflokk også med det samme da? Hihi.

Her i Trondheim har det snødd å snødd å snødd å snødd i mange mange dager. Idag regner det. Fantastisk! Rago tror nok det er blitt sommer, for jeg har børstet et par kilo pels av han idag. Eller så er det bare jeg som har vært lat med børstingen i det siste.. siste året kanskje..? Blir nok mye børsting med en sånn sauehund. :-\

Vibber`n i Farta sa...

Hehe, skikkelig flink ass! Ja, det må du faktisk! ;)

Ja, lik som du har en rypeflokk til din hund, skal jeg ha en flokk sauer til min, helst villsau.
Det er koselig å børste vov! Men kanskje mest i sommerhalvåret når det kan gjøres ute i fint vær...

Anonym sa...

Rago skal da ikke gjete rypene... :-P hadde vært litt teit lissom. Eller kanskje ganske greit om han samlet dem alle i en flokk. Off, nå fikk jeg litt sånn henrettelsesbilde inne i hodet.. ikke bra rett før man legger seg. Stakkar rypene. Offe.