fredag 5. mars 2010

Stitch `n Bitch og Krokus

Ikke overveldende mye aktivitet her på bloggen, hverken fra min side eller andres.
Uka etter ferien har vært slitsom, men føler jeg har kunnet starte litt på nytt med en av klassene hvor alt var bare blæ før ferien. =)

Tirsdag var det foreldremøter på kvelden, så ingen strikking hos Stitch `n Bitch. Men her i Utrecht er det nylig opprettet en ny Stitch `n Bitch gruppe, som møtes på torsdager. Jeg tok turen i går, og det var riktig så hyggelig! Nå er det altså tre grupper her i byen: en tirsdag kveld, en torsdag kveld og en lørdag formiddag! Tipper jeg holder meg til tirsdag, men kjekt med andre muligheter de gangene jeg er opptatt på tirsdag. Fant noen bilder fra håndverksmessen på en nettside, så her får dere endelig noen glimt fra vinterferien.

Her kalles vinterferien forresten ikke for vinterferie, men krokusferie. Jeg kan ikke si at jeg så en eneste krokus nå i ferien: Men på mandag så jeg mangemangemange fargerike små hoder som tittet opp i blomsterbed og på gressplener overalt! Så koselig! Ikke at det har vært så varmt her, men det har vært deilig og sol en par dager -selv om det skal bli kaldt igjen nå. Skal ikke klage i forhold til vinteren i Norge, men til å være NL har denne vinteren vært hard her også! Men med en krokusknopp her og der ser det lysere ut nå! En uke til, så trenger jeg ikke ta på sykkellyktene på vei til stasjonen om morgenen! =)

9 kommentarer:

Anna sa...

oioioi, flinka.. si ifra om du vil ha tilsendt no garn, så har æ alltids nye oppdrag te dæ (vil jo ikkje du ska bli sittanes arbeidsledig!!) ;) ellers, alt bra?

Nina sa...

stitch 'n Bitch??? det var jo et artig navn på en strikkegruppe :) jeg kan melde om at tøflene er ferdige og tovet.. de ble riktig så fine, skal legge ut bilde i helga! Er i gang med et par nye lommetøfler i freshe farger:)

Det er forresten sykt mye snø i Bergen! Det kom enda mer i dag tidlig :(

Anonym sa...

Å, så fin kjole du strikket til bamsen!
mammamia

Anonym sa...

Å, så fin kjole du strikket til bamsen!
mammamia

Anonym sa...

skulle gjerne sett en krokus.... -bat-

Tanta'ri sa...

Her er jo jobben for deg!!!
http://www.aftenposten.no/jobb/article3561311.ece
Og mange andre virker det som.. :-(
Ønsker deg og din kjære en strålende helg!
super-mega-klem!

Vibber`n i Farta sa...

Den var ikke dum den der! Og plutselig ville alle bli strikkedesignassistent? Hmm.. Jeg og vil!

AnitaK sa...

Genseren din var veldig fin da, ikke rart at du fikk mye oppmerksomhet :)

Vibber`n i Farta sa...

Tusen takk! =) Mamma som har strikket den, på 70-tallet en gang.