torsdag 18. mars 2010

Pulsvanter

De siste dagene har jeg eksperimentert litt med Drops alpakka -garnet jeg kjøpte nå på tirsdag. Målet er å lage den ideelle oppskriften på pulsvanter, og jeg tror jeg er et godt stykke på vei. Fargene det går i er svart eller lilla, og så langt har jeg laget fire vanter. Ikke at noen av dem hører sammen. Det ville jo vært dumt... Tror jeg skal bli flinkere til å skrive ned hva jeg gjør underveis i strikkinga -for to av dem var det nemlig meningen at skulle bli like. De ble nesten like, men den ene virker (og er) litt (eller mer enn litt) større..!

Så langt har jeg strikket to lilla og to svarte, og jeg benytter anledingen til å vise en av de jeg er mest fornøyd med så langt. Under fotograferingen var jeg selvfølgelig livredd for å vide ut pulsvantene med mine gorillafingre. (Jeg tenkte først å skrive elefantfingre, for det høres mye større ut -men siden elefanter ikke har fingre ville de kanskje virket små likevel!) Men jeg tok sjansen. Alt for å vise dere der ute hva jeg sysler med! Med vide ut mener jeg at jeg har prøvd å strikke vantene litt små (vel, små for meg =vanlig for dere?), sånn at noen heldige kanskje kan vinne dem i give-away`en lenger ned her på bloggen. Jeg har nemlig digre gorillahender, så hvis jeg skulle strikket alle etter min størrelse, ville det blitt dårlig med kunder... Den første jeg strikket lagde jeg imidlertid ved å måle på egen hånd underveis -for å ha en idè om hvordan det ble -og de neste etter det har jeg laget i en krympet variant og modifisert versjon av oppskriften. Jeg skal forresten blokke ut vantene (og feste trådene ja hrmpf) før jeg anser pulsvantene som ferdige -for da tror jeg mønsteret vil komme enda bedre frem! (Det var vanskelig å få tatt skikkelig bilder synes jeg. a) fordi jeg måtte ta bilde med ventsre hånd, siden jeg skulle vise frem den høyre og b) fordi lyset skinte så merkelig og jeg ikke er en heelt førsteklasses fotograf).
Ha en god dag!

PS: I går fikk jeg en stor pakke i posten med alt yndlingsgodteriet mitt - OG makrell i tomat. Tusen takk, snille Mamma! =)

4 kommentarer:

Greta sa...

Hei. så kjekt å få stor pakke i posten fra en snill mamma :)
så flink du er som lager mønster sjølv. Det er slett ikkje bare bare, men det er nok lurt å notere etter kvart ja :)

Ha ein fin torsdagskveld

Vibber`n i Farta sa...

Hei! Takk for det =) Jeg har laget et par til nå -da skrev jeg ned hva jeg gjorde underveis, så de er fine -og like! =)

romanita sa...

det er mine!!! :) heldig jeg er :D
tuuusen takk Vibeke - jeg elsker dem og bruker det ofte på sykkelen :) huuug

Vibber`n i Farta sa...

Hihi!
Så bra at du er fornøyd med pulsvantene! =D