torsdag 12. mars 2009

(What`s The Story?) Morning Glory

Den siste måneden har gått ufattelig fort. Jeg har på følelsen av at jeg har bodd i Nederland i månedsvis allerede, men i skrivende stund mangler det enda noen dager før jeg har bodd her i to.

Vel, for å begynne med begynnelsen, eller i hvert fall på fortsettelsen der jeg slapp, så kom jo Anna på besøk! Det var superdupert, og vi fkk trålet gjennom og inspisert både Utrecht og Amsterdam før hun tok meg med på guidet tur til Belgia. Det var også fine greier, og vi bodde hos diverse folk Anna kjenner fra hun bodde der før. Vi sjekket ut Hadsel, Oostende og Brugge, vi sjekket ut venner, puber, restauranter, gater og konserter (alt selvfølgelig i laid back loffe og observere-stil). Det var triste greier å forlate Anna og Belgia, men jeg følte det var på tide å vende nesen hjemover for å forberede meg til min nye jobb. Det viste seg å være et godt valg, men selv med forberedelse var det vanskelig å være forberedt på hvordan det kom til å bli. En liten oppdatering på mitt førsteinntrykk har dere allerede fått, men et andreinntrykk kan vel ikke skade. Vel, jeg synes det er gøy, og det går for det meste veldig bra. Jeg liker alle klassene, selv om noen av timene av og til blir litt vel høylytte og kaotiske. Men jeg jobber med saken! Det er i hvert fall gøy, så det hjelper på! Men at et er helt sinnsykt mye jobb å ta over fire klasser midt i semesteret, når ingen vet hva som har blitt gjort og undervist og ikke, skal i hvert fall sies! Nå jobber jeg med å forberede klassene til en prøveuke uken etter neste uke, og etter det begynner vi på nytt stoff. Skal bli deilig å slippe å høre: "Det har vi gjort" eller "Neei, det har vi aldri hørt om", uten å vite om det er noe hold i nevnte påstander. Da kan jeg i hvert fall vite med meg selv hva som har blitt gjennomgått og ikke!

Ellers har jeg nettopp hatt en fantastisk uke sammen med to av mine beste venner. Både Romana og Beathe toget (Beathe med innslag av fly) inn til Utrecht forrige tirsdag, og siden hang vi sammen som erteris i en hel uke! Det er litt komisk, for nå som vi alle plutselig er voksne(?) og ansvarlige(?) og har en ordentlig jobb(?), var det nesten ikke grenser for hvor slitne vi alle var når vi endelig fikk ferie! Men det gjorde ikke noe, vi fikk sett det vi ville se og gjort det vi ville gjøre i vårt eget tempo, og det viktigste, selve målet, var jo rett og slett kvalitetstid -noe vi hadde masse av! =D Jentene likte byen min veldig godt, og vi lekte turister i Edam(-erost), Volendam og Marken også. Noe impulsive og laidbacke på turistfronten, men det ble en super dag som vi fikk maksimalt ut av! Også Amsterdam ble offer(?) for vår inspeksjon, og vi koste oss med rusling, kikking, mat-, loppe- og blomstermarkeder, SOL, krokus overalt, kafèer, med Machtelds hus som vi fikk låne (deilig etter å ha bodd på mitt rom med to madrasser på gulvet, hvilket gikk fint, men dog -plass er fint! Og i Amsterdam enda bedre!), og gode venner. Jeg hadde heldigvis fått litt fri mens de var her, så vi hadde masse tid sammen. Straffen for det er selvfølgelig at denne uken har det vært heelt vannvittig mye å gjøre. Jeg føler meg (og er) overarbeidet! Men i kveld har jeg bestemt meg for å gjøre ikkeno. Hjernen min er dessverre i høygir, den har visst glemt hvor av-knappen eller hvilemodus-knappen er. Jeg har et søvnunderskudd som ikke ligner grisen, noe som startet i Belgia og siden bare ballet på seg. Men tror du jeg får sove noe særlig for det? Nope. Tror likevel jeg skal gjøre et forsøk om få minutter. Eller ikke så veldig få, for først må jeg vel i tillegg til B, som jeg nå har sagt, si både C og D. A er jo gammelt nytt. Jaha, tenker du. Men A var jo at jeg skulle møte en fyr eller hmm, faktisk høre på bandet hans. B blir vel da at nevnte band tilfeldigvis opphørte å eksistere dagen før (det er faktisk sant!), og at jeg da dessverre(særlig) var nødt til å gå ut og ta noen øl med ham i stedet -hvorpå vi faktisk fant ut at vi var gale etter hverandre og hadde vært det en stund! Hihi. Så dro jo jeg til Belgia, så jeg fikk jo litt paranoia som vanlig. Men bare litt, så jeg tok ikke skoene mine og løp min vei. Så siden da har det vært bare fryd og gammen, og jeg er så lykkelig! Snipp snapp snute? Ja, der var eventyret ute for denne gang. Så nå skal jeg legge meg og sove (forhåpentligvis) og drømme om alle garagepunkrockkonsertene vi skal gå på på lørdag! =)

Ingen kommentarer: