fredag 27. mars 2009

Simple Things

Jeg hadde litt lyst til å blogge, tenkte jeg da jeg kom inn døra. Men så hadde jeg plutselig ikke noe å skrive. Kanskje jeg skal pusse hender og vaske tenner og krype under dyna, kanskje bloggingen vil komme bloggende på ei fjøl da?

Sånn, da ligger jeg i senga. Endelig! Det har vært en lang dag med alt fra a til å. Eksempelvis kan nevnes: alvor bøker chitchat dansing ellediller fagsnakk gærninger høstvær internetttelefonering jubel kopiering latter motortrikkestopp nyanser ork pub qua retting sykkelsavnespasering tomatsøl uting visdom weekendtryllefremfortfølelse x-factors yesayer zzzzzz ærlighet øl og ålreit.

Når jeg tenker meg om så tror jeg dagen inneholdt enda mer, jeg føler i hvert fall ikke at denne lista yter dagen rettferdighet. Men nå tror jeg vi får la dag være dag, for nå er det natt. Og om natten bør man idèelt sett sove- I hvert fall om man har tenkt å stå opp tidligtidlig for å undervise og i tillegg gjøre det på en gode måte. Undervise, altså. Stå opp tidlig kan vel ikke gjøres på så mange fantastiske måter, så vidt jeg vet. Men jeg kan selvfølgelig ta feil. Det er menneskelig å feile. Og selv om jeg så WALL-E i går, er jeg ingen robot. Selv om jeg prøver så godt jeg kan å være en klokka halv syv om morgenen. Samle ting jeg trenger på en mekanisk måte. Undersøke om det er mer kaffe i koppen ved å skanne med laserblikket -ikke ved å tenke etter om jeg drakk opp alt. Kaffe. Nå fikk jeg lyst på kaffe. Det hadde vært dumt det. Å drikke kaffe nå! Lykke til med den sovinga. Vel, nå tror jeg at jeg skal slutte å plage dere med min søvndrukne babling og legge meg til å sove mens jeg gleder meg til kaffen jeg skal drikke i morgen tidlig. På en mekanisk måte, rikitgnok. Men dog.

Ingen kommentarer: