mandag 5. mars 2007

Monday, Monday

Etter å ha vært riktig så arbeidssom forrige uke (<--et skolelys som illustrasjon for anledningen), kunne jeg på fredag endelig ta helg med god samvittiget. Kanskje var det samboernes eksamenslesing som smittet over, men til og med en slags (jeg gjentar: en slags) skisse til semesteroppgaven ble innlevert innen fristen...
Så trodde man kanskje det betyr -ah, slappe-av-uke denne uken, da! Men neida, trokke det... Blir nok strieskjorte og havrelefse her i gården. Strieskjorte har jeg ikke sett, men havrelefse kunne jeg jo nesten prøvd meg på, høres godt (og økonomisk) ut! Begynner å merkes at jeg kun er en fattig student -som ikke hadde sommerjobb i fjor... Ah, det minner meg på: jeg har jo helt glemt å fortelle mer om den nye jobben min!

Nevnte vel såvidt at jeg har fått meg jobb i et (pedagogisk) vikarbyrå? Vel, forrige fredag tilbrakte jeg altså dagen på en småbarnsavdeling i Søreidstunet barnehage! Det var en kjempehyggelig og selvfølgelig utfordrende dag -når en ikke kjenner hverken rutiner eller noen av barna fra før! Men det gikk veldig bra, og de ville gjerne ha meg tilbake. :) Nå er det jo tilfeldigvis vikarbyrået som bestemmer akkurat det -og ikke jeg -pluss at jeg har jo en utdannelse å ta meg av.. Men håper å få puttet ut en liten jobbedag her og der -det er jo både artig med litt erfaring -og med litt penger! Vinn-vinn situasjon, kalles det visst!

Ellers har det vært en fin helg, vorspiel her og ut på fredag, hyggelig middag på lørdag og dansesøndag. :)

Vel, kanskje på tide å innse at hverdagen kaller og ikke komme med ytterligere digresjoner for å utsette det som skal gjøres, eksempelvis: komme meg av gårde til skolen. Ønsker mine uhorvelig mange lesere en fin uke, kommer plutselig tilbake med mer spenstige blogginnlegg (er vel grenser for hva som kan forventes tidlig en mandags morgen?)

PS: Katta til nabo`n har blitt observert. Sånn i tilfelle noen lurte. Om det var i beste velgående eller ikke, er uvisst -den er jo så feit at den er jo breiere enn den er lang..!

Redigert (mandag kveld): Manic Monday! Hvem skulle tro at det er sååå mye korrekturlakk i en eneste liten flaske...? Vel.. Jeg. Og den nye buksa mi. En liten mishap. på lesesalen -og store, hvite flekker (eller elver?) var resultatet. Svært flatterende! Jaggu sa jeg ny uke, nye muligheter..!

6 kommentarer:

Anonym sa...

har katten vært borte?

Hm.. eller er det jeg som har vært "borte" når jeg har lest i bloggen din tidligere..?

Vibber`n i Farta sa...

Hehe -det var nok du som var borte... :P
Se forrige innlegg: katten var i treet noen døgn (da det var brrr kaldt her), men så en dag da vi kom ned var treet hogget ned... Men vi visste jo ingenting om katten...-om de hadde hogget det ned i raseri fordi katten var død (frosset og ramlet ned..?), om det var for å få katten ned, eller bare for at det ikke skulle skje igjen...

Anonym sa...

ahahaha... en liten ny mishap med en bukse...

Har du sett... (ja det gjorde jeg faktisk)

Leander Alexander

Vibber`n i Farta sa...

Hehehe
Det hørtes kjent ut ja?
Var kanskje mer underholdende den andre, dah... ;) Men det kommer sikkert flere..!
Funnet noen gæmliser i hagan i det siste, ell?

Anonym sa...

Oh yeeeeaaaah.. Nå husker jeg det.. Jeg var liksom ikke helt sikker på om det var tull eller ikke da jeg leste det.. oh well, all is well that ends well. :)

Vibber`n i Farta sa...

Hehe, nei -bra du er litt kildekritisk -det er jo tross alt bloggen min det er snakk om..! Jepp, katta ligger som en ball utfor dørstokken, and all is good. Verre med dine fisher, kanskje..