onsdag 14. mars 2007

Rocking Pneumonia and the Boogie Woogie Flu

Kjære alle dere der ute,
Etter innstedige oppfordringer, har jeg nå tatt hintet. Jeg innser nå at det er egoistisk av meg å ligge syk og alene her hjemme og kjede meg, uten å tenke på deres stakkars lesere der ute som vil underholdes. Som blogger (av rang?) burde selvfølgelig deres underholdning komme først! Jeg innser det nå, og lover å bedre meg både i tanker og gjerninger.

Siden mandag har jeg ligget flatt.. Influensa -Episode II. Ok, så har jeg ikke holdt på å dø, bare nesten. Men i og med at det ikke er så lenge siden jeg var syk sist -og at det tok meg en evighet å bli frisk igjen -og så ble jeg syk _igjen_, så er det vel kanskje et subtilt lite hint om at jeg bør roe ned noen hakk. De siste dagene har jeg derfor ligget i senga (hvor jeg etablerte hjemmekontor for anledningen -kan jo ikke la seg bli _helt_ avskåret fra omverdenen selv om en ikke fysisk kan gå ut i den..) eller på sofaen og vært tv slave. Til dere som synes jeg er heldig som kunne drive dank og vurderer å skofte en dag på jobb/skole/ hva dere nå driver med, så kan jeg informere om at det er _ingenting_ interessant på tv på formiddagene (i tilfelle det skulle være noen tvil om det). Litt dårlig gjort mot de stakkars dagdriverne, selvfølgelig.

Vel. For å synes litt synd på meg selv, så lå jeg under dyna på mandag (med feber) og skrev en oppgave som måtte leveres inn. Det gikk på et vis. Fint den bare skal bestås. Siden har det gått fremover. I går skrev jeg noen notater (også kalt svada) til semesteroppgaven min. By the way: innser at uansett hvor mye jeg blogger (noe som er mer enn nok?), så dukker det liksom stadig opp ting jeg ikke har fortalt. Jo, denne semesteroppgaven teller altså 60% av karakteren i det ene faget jeg har. Det er litt skummelt, har aldri skrevet en så stor litteraturoppgave før. Jeg har valgt en oppgave hvor en skal analysere og diskutere to dikt med tanke på hvordan "memory" blir brukt og beskrevet. En ganske spennende (men _vanskelig_!) oppgave, egentlig.
Fysiologen i meg får lyst til å starte å skrive side opp og side ned om hjernen og nervebaner og hukommelse og... Fortsatt ikke bestemt meg for hva jeg gjør etter sommeren, forresten. Må innrømme at tiden på Fedje og "nærkontakt" med andre biologer igjen, fikk meg til å gruble. Men altså -oppgaven ja. Skal levere et utkast på den før påske (30.april), men har knapt begynt. Og nå sitter jeg her og blogger (sånn at iherdige pådrivere kan få vilja si og bli underholdt) i stedet for å lese i Bloom`s Major Poets om William Wordsworth.

Hihi, var forresten en tur på skolen i dag. Burde sikkert ikke ha vært det -holdt på å kveles flere ganger da jeg gikk opp brattbakken ved realfagsbygget (ja, tenk -vi har slikt her også..!!! Realfagsbygg, altså...). Men måtte nesten få med meg forelesningen i dag, pluss et kurs jeg hadde meldt meg på på biblioteket. Angrer ikke på det, da jeg midt blant bokreoler og flittig studerende studenter traff på drømmefyren. Nå har tilfeldigvis han ikke blitt nevnt her før. Jmf. Noruns blogg er det jo litt skummelt når en ikke helt hvem som sniker på ens respektive blogger i tide og utide. Men drømmefyren er altså en fyr på salsa som er så usannsynlig kjekk og hyggelig og dansbar og jovial og pratsom og interessant, at sikkert halve kunne vært nok. Det han også er, er litt flørtete. Noe jeg kanskje heller ikke kan beskyldes for å ikke være (det ble en slitsom setning.... prøver igjen:) Noe jeg også muligens kan beskyldes for å være. Men det er og blir med det altså, og ikke har jeg sett ham på dans på en stund heller. Kjipe greier. Skulle gjerne blitt litt bedre kjent med ham, gitt... ;) Vi pratet ganske lenge -så hade jeg bare vært _litt_ smart (Ok, enda litt mer smart, da), så hadde jeg sikkert og helt garantert tenkt på den medlinga jeg nettopp hadde fått av broren min, ( -Fixa Jim Stärk billetter for deg og 1 venn) men det gjorde jeg altså ikke. Det verste er at _om_ jeg bare hadde tenkt på det, om det bare hadde streifet hjernen min ett sekund, så hadde jeg kanskje bare gjort det, bare nevnt det sånn i forbifarten, liksom. Jeg har nemlig ikke blitt så verst tøff med tiden... ;) Ok -skal ikke love at jeg hadde gjort det... Men det kunne jo funket -sånn lett uanfektet : "By the way, fikk nettopp overraskende (not..!) mld om noen konsertbilletter til i morgen kveld her, gitt -har du noen planer, eller kunne du tenke deg å bli med?" Hmmm...

Jaja. Men her satt jeg. Snart frisk av influensa. Og snart klar for Boogie Woogie. Håper jeg! Denne uka (hvis man regner med søndag, og det gjør man jo....), har jeg gått glipp av tre (3 -TRE!) finfine anledninger til å forbedre skillsa i Boogie. Men syksyksyk. Kjipern det, når en er meldt på en dansekonkurranse ( Snøhetta Cup etter påske) en gjerne vil øve til... Det er bare for gøy da, blir mest en sosial tur, tror jeg! :)

PS: Sjelden har jeg vært _så_ fornøyd med matchingen med tittelen på en post -også er det en av mine yndlingssanger -O`lykke..! =D

17 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaaaaaaa!!! Bra jobba Vibeke! Jeg ble underholdt i opptil flere minutter =) Synd du ikke inviterte med ut han sinnsykt kjekke og flørtete fyren ja, men du får nok en ny sjanse får vi håpe, og denne gangen er du det litt mer bevisst vettø! :)

Er vanskelig å nevne sånne ting i bloggen når man ikke aner hvem som surfer innom ja, så derfor kan jeg nevne i _din_ blogg (liten sjanse for at en viss person skal surfe innom min blogg og følge alle linkene og lese kommentarene liksom..) at jeg kanskje har noe på gang med en fyr. For første gang på i overkant av sånn ca søtti år. Jeg har litt dårlig samvittighet over ikke å ha fortalt om det i bloggen nemlig, men det er ganske ferskt og sånt enda, så man vil jo ikke skremme bort stakkaren om han skulle dumpe innom bloggen heller..

Lalala... nå ble dette ganske langt og ganske uinteressant for de fleste som er innom og leser her vil jeg tro, men pyttpytt.

Vibber`n i Farta sa...

Hihi, bra du ble underholdt -men kjipt jeg ikke tenkte på det og "grep sjansen" :P
Oooo, spennende! :D Kanskje det er den nye strategien: å nevne på andres blogg det en ikke kan/tør si på sin egen... Hmmm.. Nå ble jeg en smule nysgjerrig..! Artig å høre, Norun -ønsker deg masse lykke og hell -ikke at du trenger det, bare pøs på med din uimotståelige sjarm! Venter spent på fortsettelsen.. :)

Anonym sa...

Hei hå, jeg takker for lykke- og hellønskinger, alt hjelper på! ;) Skal spise middag hos han i dag, men blir der ikke så lenge, for jeg skal på sosialkveld (drikke øl) med sealab-folk etterpå.. så er det vel kanskje et triks å skru av mobilen før drikkinga tar til..

ellers kan jeg opplyse om at jeg nå sitter og hører på at naboen mediterer... i forskjellige oktaver eller noe. vakkert..

Vibber`n i Farta sa...

Ooo, middag! :) Hihiiii.. Norun er på dater`n! :D Nå ble jeg i godt humør -er det ikke bra når andres lykke liksom smitter over..? Det med mobilen er en lur forholdsregel -om enn ikke alltid like gjennomførbar... Rart hvordan en mister alt (hemninger, retningssans, balanse etc) men ikke glemmer pinkoden til mobilen... :P Kos deg med sealab folk! Jeg tok med ÅK på konsert i stedet, blir nok en bra kveld! ;)

Anonym sa...

Hehehe, så bra at du ble glad da, du er et godt menneske :P Jeg regner egentlig ikke med at jeg klarer mobiltrikset, nei.. (mobiltrikset er da selvfølgelig å ha den avskrudd).

Det blir nok sikkert en flott kveld ja! For oss alle satser vi på =)

Anonym sa...

Så hvordan gikk kvelden Norun? Sorry Vibeke at vi bruker bloggen din til dette, men kan jo tydeligvis ikke skrive om det i Norun sin blogg.. Men du får også ha lykke til med drømmetypen, gleder meg til oppdatering fra dere begge. Ser ikke på noen såpeserier, så dette blir det nærmeste jeg kommer romantiske drama! :-)

Vibber`n i Farta sa...

Hihiii!
Bloggen min er blitt såpedrama! :D
Så gøy! For all del -diskutèr i vei! Jeg er bare overlykkelig for å bli inkludert i datesnakk o.l -det er spennende saker! :)

Så hvordan gikk det i går, Norun..? Ser du er litt "dååååååååårlig" jmf msn -ble det litt mange øl med sealab-folkene, eller har du også blitt syk..?

Anonym sa...

Urk, ble _altfor_ mange øl med sealabfolkene, og jeg våkna opp til en heller uggen lukt og "gave" ved siden av senga fra fyllenorun..

Daten var bra =)

Vibber`n i Farta sa...

Huff da...
Noen øl er bra, mange øl er bra, litt for mange øl er fortsatt bra. Men _altfor_ mange øl -vel, det er altfor mange det, Norun..!
Hmmm.. Og hva var moralen..? Stakkars deg! Evil evil alkohol! Ikke uten grunn jeg har hvit helg (med unntak av gårsdagens konsert da... Men konsert er konsert..!)

Bra at daten var bra, hvert fall! Da er jo det meste bra ;)

Anonym sa...

Hehe, ja, jeg kan leve med litt fyllesjuke og sånt så lenge daten var bra. ;) Jeg burde nok prøve meg på litt flere hvite helger jeg og.. Har akkurat drukket litt vin nå da.. I en ganske så edruelig bursdagssammenkomst hos Susanne. Det var Bjørnar som lurte meg til å ta med drikke. Men ikke noe særlig problem å begrense drikkinga i dag i det minste..

Jeg sendte forresten ikke noen fyllemeldinger i går! Imponert? ;)

Vibber`n i Farta sa...

Hehe, var det jeg og tenkte! Ikke at jeg misunte deg den fyllesyken da... "flere hvite helger jeg og.." Jeg har da vitterlig ikke tenkt til å ha flere...!?! :P Hehe

Ooo! Ikke? Hvordan gjør man det? Evt unngår det..? ,)

Anonym sa...

Jo nå skal du høre.. hemmeligheten ligger i å hele tida ha det gøy og være opptatt med å snakke med andre mennesker og eventuelt gjøre noe to keep you busy.. Og å ikke gå hjem aleine er sikkert også et triks, for hvis ikke begynner man å tenke.. hvis man fortsatt er i stand til det, er litt usikker på om jeg var det på slutten..

Vibber`n i Farta sa...

Ahaaa.. Ha det gøy, ja -det bruker jo å være et godt råd i de fleste sammenhenger. Det var lurt! ;)

Hmm.. Begynne å tenke, ja.. Tror mitt problem ligger i at jeg (som vanligvis tenker for mye) på et tidspunkt slutter å tenke, og så bare... Hmmm.. Evil evil mobil..! Men hvit helg er bra -ingen mobil "katastrofer" så langt..! :P

Anonym sa...

Hehe. Var kanskje ikke så revolusjonerende det rådet mitt nei.. ;)

Det verste er jo at jeg i går, i mye mer edru tilstand, husker at jeg vurderte veldig sterkt å sende ei melding. Så om man bare holder seg opptatt med å drikke kontinuerlig non stop, så er det kanskje heller _det_ som er trikset.. Keep your hands busy you know. ;) Det kan selvfølgelig resultere i mindre heldige bivirkninger som f.eks gjør at man må vaske dyna og sove ubehagelig i sovepose natta etter (--> min tidlige oppstandelse på en lørdag), men det er jo en risiko man ofte er villig til å ta.

Vibber`n i Farta sa...

Hehehehe, nå måtte jeg le..! Jaja, sånn kan det gikk ,)
Men det jeg lurer på: er det virkelig så ille å sende en liten mld om dere allerede har noe på gang...? ;)

Anonym sa...

Nei, det er nok ikke så ille nå. Men jeg liker ikke å sende poengløse (for det blir de med alkohol inne i bildet) meldinger og sånt fordi..

Vibber`n i Farta sa...

Hehe, det skjønner jeg! :) Litt selvdisiplin kan jo være greit å vise til ;) Hihiii...