torsdag 29. mars 2007

Bake Kake Søte

Etter en uke i jakt på meningen med livet (uten suksess), er det fint å bare kunne reise fra alt sammen! (Fikk rikitgnok noen konstruktive forslag: "Meningen med livet" -jo det er en film., det. Evt "Meningen med Live" -nei, det er ingen mening med henne, hun er jo helt fjern...) Men det er klart, er jo mulig en leter litt feil steder når en sitter inne i finværet og skriver en (som enkelte kan bekrefte) laaang oppgave, og ellers bare har fått litt overdose dansing og er generelt lei av alt..!
Livet er en bitch noen ganger (som tidligere nevnt) -men det er jo jeg og! Så nå er jeg back on top, og hjemme i Moss. En siste stresseinnspurt i går, med oppgaveskrivefinish, husvask, pakking og siste dansetrening før påske (som faktisk var en opptur) -så nå er jeg hjemme (med pensum i sekken) for en velfortjent ferie (?)..!

Hjemmekontor er opprettet på kjøkkenbordet, tradisjonen tro.
Både skuffer og skap er velfylt til påske, og snart skal jeg lage marsipankake! Pappa har nemlig bursdag i dag -men han tror at jeg ikke kommer før i morgen -hihi! =)
Så når han kommer hjem fra jobb i dag blir han nok overrasket! Etter å ha diskutert mulig fyll frem og tilbake, har vi funnet ut at det enkle faktisk ofte er det beste -det blir vaniljekrem, jordbær/bringebær og valnøtter, kanskej med litt sjokolade som pynt. Det tror vi jubilanten ville stemt for, og det er jo tross alt ham kaken er til... Tenkte å lage noe lignende kaken på bildet. Hvis den blir fin, så kanskje jeg bytter ut bildet med et av min når den er ferdig..

Vel, nærmere oppdatering om kaking og påsken følger!
I morgen kan det faktisk hende jeg slenger meg på en buss til Skien sammen med Linda -for å joine storveis Coctailparty hos Marit! Hadde vært gøy.. =)

Ha en storveis påske alle i hopa -og pass på å få karet til deg din rettmessige andel av de fine, lilla eggekartongene Freia distribuerer rundt disse tider -før de blir utsolgt... Mmmm!!!!! =D

10 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm.... kake... Den hørtes skikkeli go ut å! Høres digg ut å ha en velfortjent ferie. Kjenner jeg meg selv rett kommer jeg nok til å ha et par labrapporter hengende over meg i ferien også..

Du får ha god påske! =)

Vibber`n i Farta sa...

Hihiii, ja nå er den nesten ferdig! Ble hakket mer avansert i fyllet allikevel da... Ble dynking av sukkerbrødet med Baileys, og hakket sjokolade i det ene laget der valnøttene var... Så håper ikke bursdagsbarnet synes den blir for bløt... Bare finishen igjen nå! ;)
Yess, ferie, ferie! :D
Hvis det er noen trøst har jeg sånn ca 2000 uleste pensumsider hengende over meg (eller no`..)
God påske til deg også!! Håper du får noe spennende i påskeegget! ;)

Anonym sa...

Buhuuuu! Jeg vil ha påskeegg og noen å være sammen med i påska. Ikke bare matteboka mi!! :-(

Har forresten fåt meg pulsklokke idag på jobben, så jeg kan jo tilbringe påska med konstant hvilepuls, for å være sikker på å ikke slite meg ut før eksamenstia!! :-)

Vibber`n i Farta sa...

Å, skal tenke masse på deg!
Sånn pulsklokke hadde vært fint, har på følelsen at min hvilepuls har vært svært fraværende i det siste, men nå er det feriee! :D
Kaka ble forresten knallgod!

Anonym sa...

Smakte det godt? Hvor er bildet av din egen kake??

Vibber`n i Farta sa...

Hihi!
Den ble kjempegod! =) Ikke bare selverklært, sådan -Mormor og Bess, samt Thea og Vilde tok en tur innom -kjempekoselig!
Her er kaka:
http://magiskteppetur.blogspot.com/2007/03/skrytealbum.html

romanita sa...

vibeke... så spenende å høre om hvordan du skal lage marsipankakke --- skal fu også overraske meg på burdsagen i sommeren? kanskej med en marsipankakke ,) *hmpf* ja vel, det hadde vært kult, hvis vi to bodder nærmere fra hverandra!!! mye spennende :D
ja vel ja vel. hvordan gikk orveraskelse og hvordan var Coctailparty i Moss? ahh..
jeg har kommet hjem, en helg igjen i Bern hos Cora. folk er så flotte og hyggelig, som henne bor sammen. der er alltig så fint å være på besøk der!

du må få en fortsatt fin søndag!

stor-snart-påske-klem fra romana

PS: bloggen fikk igjen noen nye 'beiträge' om JT og annen ting :)

Vibber`n i Farta sa...

Hei Romana! =)
JAAA! Jeg vil komme og lage kake til deg på bursdagen din! Men kanskje det er litt vanskelig å få til..? Kanskje når du kommer til Norge! Jaaa! :D Vi må prøve å finne ut når du kommer og eventuelt få med noen flere på å finne på noe da! Har hørt at flere ikke kan komme på jubileumshelga -kanskje vi må finne på noe før?

Ah, Cora ja, en kjempehyggelige jente! Dumt at hun bor helt i Bern, ellers hadde det kanskje vært rom for deg også når Liz flytter?

Nå skal jeg løpe og se på bloggen din! =)Fortsatt god påske til deg også! KLEM KLEM

Beathe sa...

HEI!
Kjekt å høyre at du kom dej jønå den store oppgavå! Det går heilt sikkert bra til slutt ska du sjå! Kake haurest godt ut!! Men fikk ikkje sjå bilde! Kanskje internette mitt e litt selektivt, bjunde å få stereoanlegg-tendensa kanskje?? hmm, ikkje godt å sei...
Uansett ha ei strålande påske!!

Vibber`n i Farta sa...

Hei kjære deg!!! :)
Ja,kom meg såvidt i land med oppgave gitt..! Deilig å få levert den inn ja - typisk "oss"-stil: stresseskrive, pakkepakke, dansedanse, reisereise og hjem! Hihi, deilig å komme hjem! Kaka var god ;) Og nå har jeg bakt gulrotkake til påske også, kakemonster :D
Høres ut som du har hatt en busy påske, hvert fall! Håper du har det bra! Hilsen Baileys-Vibeke