onsdag 31. desember 2008

Happy New Year

Så er det den siste natten i et gammelt år. Takk for det gamle, sier de. Men jeg vet ikke helt om jeg er klar for å forlate det gamle året enda. Det må kanskje tenkes litt over, oppsummeres eller noe som i hvert fall kan minne om en slags refleksjon fra redaksjonens side.

2008 har vært et år med mange nyanser, variasjoner over ulike tema. 2008 har vært året hvor jeg har blitt lærer, noe jeg må sies å være veldig fornøyd med. Jeg føler jeg har fått masse ny erfaring, og håper at dette er et yrke jeg kan trives med. Jeg har blitt kjent med masse hyggelige folk på studiet, mange det nå har vært veldig trist å si ha det til. Jeg har hatt inspirerende veiledere, noen ikke fullt så inspirerende, og noen fantastiske klasser og elever. 2008 var også året hvor jeg flyttet inn i Dopsgate. Det føles merkelig lenge siden ut nå, men det var i januar jeg ble kjent med denne gatens liv og levnet, byboerlivets gleder og ikke minst mine etter hvert så kjære samboere, som jeg har hatt så mange hyggelige og morsomme stunder med. Dessverre har 2008 også bragt med seg triste hendelser, venner som har mistet nær familie, og kjære Linda, som vi alle fortsatt sender våre aller beste tanker. Men heldigvis var det også mye lykke i 2008, med bryllupet til Beathe og Kristian som fredtungjengens store høydepunkt, og Tante Ranne og Øyvinds som familiens. Begge bryllupene, og ikke minst utdrikningslagene og fiksetriksingen, samt all tiden jeg fikk tilbragt med gode venner og familie i forbindelse med dette, er virkelig blant det jeg har satt aller mest pris på dette året. Ellers kan nevnes jobbing på sommerleir (noe som var spennende og givende), en rekke turer på Garage og omegn i særdeles godt selskap, lyskronehopping, latter, hyggelige turer hjem, telting med team fantastisk, dater, manglende tv-signaler, diffuse blogginnlegg, selging av ting på finn, dansegruppefiksing, nye impulser, dikt, sene kvelder, ny musikk, vin -og sist men ikke minst en veldig hyggelig jul, kanskje den hyggeligste vi har hatt som familie noen gang.

Så er jeg kanskje klar for et nytt år, da. Overgangen skal feires i godt selskap med venner fra biologitiden i Trondheim. Det gleder jeg meg til! Så da gjenstår det bare å takke alle for det gamle, både gamle og nye venner, familie, sniklesere, bekjente og folk som måtte slumpe til å havne på denne siden. Jeg ønsker dere et riktig godt nytt år, håper 2009 vil bringe med seg bare gode ting, fremgang, medgang og markjordbær på et strå. Med dette takker redaksjonen for i år, og håper på et like godt bloggmarked og samarbeid i det nye året!

6 kommentarer:

svakaffi sa...

GOdt nYtt år! til redaksjonen, fra denne redaksjonen. Takk for mye god blogglesning!

Håper å fortsatt få plukke blogger fra bloggen din, som fra et plommetre, med modne søte plommer.
Røde.

svakaffi sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
svakaffi sa...

kom til å poste dobbelt. slettet det ene, men så måtte jeg skrive et tredje for å si at jeg egentlig bare skulle poste ett. fotsatt godt nytt år!

Vibber`n i Farta sa...

Hehe, sånn er det noen ganger! ;) I like måte, takk for det gamle med mye underholdning, spikk og fantasi! =D Blogges på nyåret!

Anna sa...

godt nyttår snuppa!! må det nye bli like godt som d forrige, og kanskje tellome bedre?!! :) kati fer du avgårde?

Vibber`n i Farta sa...

=)=) Det håper jeg også! =)