tirsdag 16. desember 2008

Working Class Hero

Tirsdag kveld, og jeg har mye å gjøre rede for.

I dag har jeg vasket i fra morgen til kveld. Heldigvis hadde jeg godt selskap av Tante Ranne, Mamma, Ellen og Ellen, og Sofie, Thea og Simen var også innom og tro til. Jeg arrangerte nemlig vaskedag i Mormor og Bess sitt hus, og det var riktig så hyggelig, og huset ble så pent og flott. Bess på 79 balanserte på planker han hadde satt opp som hengebro over trappa og vasket vinduene som det var vanskeligst å komme til, mens jeg gjemte meg i stua og ikke turde se på. Mormor fikset med gardinoppheng og lagde lapskaus til det sultne vaskelauget. Vi vasket tak og vegger, vinduer og gulv, møbler og ting og tang, og best av alt var at jeg fikk se så mange av familieklanen og at det var så sosialt og koselig. En bra dag!

I går besøkte jeg Linda på Hønefoss. Det var veldig hyggelig, vi lo masse sammen, og det var så fint å se at det går såpass mye bedre med henne nå! Jeg kom flyende fra Kristiansand til Oslo, og da var jo veien til Hønefoss ikke lang. Jeg kom rett fra en kjempehelg hos Kristian og Beathe, hvor jeg fant roen, gode venner og masse moro, noen flere julegaver, sveler, schläfing og relativt mange sene nattetimer =) Fine greier. Tidlig opp mandag morgen: buss, fly, apostlenes hester, og en opplysningssekretærtante -og veien gikk kronglete og glatt til Ambassade van het Koninkrijk der Nederlanden, hvor jeg fornyet mitt nederlandske statsborgerskap. Så Hønefoss og HJEM! For nå som jeg ikke bor i Bergen mer, så bor jeg vel her, da?

I morgen har jeg INGEN planer. HURRA! Jeg har sikkert masse jeg kunne gjort. Og sikkert jeg masse kommer til å gjøre. Men jeg har ingen avtaler, klokkeslett, møter eller fastlagte gjøremål å forholde meg til. =D

Når det gjelder adventsquizen tror jeg vi sier at vinneren/ vinnerne kåres torsdag klokka 14:00. Den som ikke har gjemt seg da -eh, tatt alle quizdelene da, ligger mest sannsynlig litt dårlig an i jakten på gjeve overraskelser i posten.

Bisettelsen har forresten blitt veldig mye bedre, det gjaldt bare å komme over halvveis. I det siste er det særlig John Lennons død, og hvordan denne kunne ført de fire gutta sammen igjen, som er i fokus. Nå har jeg bare ti sider igjen. Lurer på hvor lenge jeg skal vente og glede meg til å lese dem?

5 kommentarer:

Ceccii sa...

Hei! Synd jeg ikke kunne komme på det store kalaset ditt:( Leste alt om det i bloggen, og så tydelig ettervirkningene på Torkil om søndagen. Bisettelsen var bra altså? Har vurdert å lese den, er den like bra som Beatles og Bly?

Vi kommer til å savne deg her i Bergen, hadde tenkt å skrive hjemme, men det gikk jo ikke helt da...

Vibber`n i Farta sa...

Hei! Ja, det var dumt! Men kanskje blir det nye kalas siden en gang? =) Ja, hørte fra Kristine at han og jeg tydeligvis var i samme bås...

Ja, den er verdt å lese hvis du liker de to andre! Men hold ut, hold ut i begynnelsen av boka :P

Kommer til å savne dere også!

Vibber`n i Farta sa...

PS: Du må bli med på quiz!!! Ta alle delene innen torsdag kl 14 og kanskje får du en overraskelse i posten! ;)

Nina sa...

jeg er meget fornøyd med å høre at bisettelsen blir bedre, jeg hadde nemlig gruet meg ganske mye til å begynne på den.. men nå blir den kanskje med i julekofferten hjem:) Nå driver Eli og vasker og pakker, så ensomheten er nær.. :S Men jeg fikk en forsyning sure tær av ÅK og Frank før de reiste, så livet er bra!

Vibber`n i Farta sa...

Hehe, ja vi kjøpte den posen samtidig med den andre, for å ha den på lur =) Bra den ble overlevert, så har du noe å gjøre? ;)

Hold ut der oppe, juleferien er nær! =) Ja, ta med boka hjem! Jeg har fortsatt de ti sidene igjen. Gleder meg!