onsdag 3. desember 2008

Good Morning

God morgen!
I dag har jeg sovet lenge -deeilig. Men nå er det opp og forberede undervisning (gleder meg til timene!) og ryddepakkelitt. Men først: Her kommer Adventsquiz del 2!!! Den ligger i høyre sidekolonne som sist--------->
Ha en fin dag! =)


PS: Det er bare too timer igjen til å delta i avstemningen om hva som skal skje med fukserne!
PPS: For etternølere er det fortsatt full anledning å ta Adventsquiz del 1 også. Den ligger lenger ned i høyre sidekolonne av bloggen. Nå har 25 stk tatt denne delen av quizen!

19 kommentarer:

Unknown sa...

80 poeng og andre plass. Dette går bedre og bedre. Men du må offentliggjøre en en fasitoversikt over antallet bosteder, for jeg får det ikke til å gå opp.

Anonym sa...

Gratulerer med lærerinne tittelen (ser for meg Wenche på barneskolen når jeg ser/hører ordet lærerinne)!
Herregud, for en quiz...... Jeg tar hintet, må date deg mye mens du er i Moss i jula!!!! Gleder meg!

Klemklem fra nattens dronning på Moss sykehus

Anonym sa...

jeg tror Alf Martin kan rykke opp til 2. plass. Som den quiz-vokter jeg er, så har jeg en mistanke om at samme mann skjuler seg bak David Bowie og Hugo.. Og Anonym teller jo ikke.. ;-)
Åssen går det med undervisninge, frøken? Synes frøken er hakket kvassere enn lærerinne..! klem-klem!

Vibber`n i Farta sa...

Alf Martin: Wow, imponerende! Du ruler jo quizen! Fasitoversikt skal bli, eller kan evt maile deg den =)

Nattens Dronning:
Hehe, ja jeg har tenkt litt på Wenche i denne "prosessen" med å bli lærer jeg også... =) Hehe, dating skal bli! Har noe gøy å vise deg!

Vibber`n i Farta sa...

Tanta`ri: Du utnevnes herved til quizvokter #1. Må si tanken har treifet meg også. Men på den annen side er det selvfølgelig veldig hyggelig hvis David Bowie også følger med på bloggen min og ønsker å delta i quizen....

Undervisningen går strålende!!! =) Det er GØY! =D

Anonym sa...

Ja, må han som passer på disse uærlige familiemedlemmene! og jeg har vel aldri hørt at jeg er en dårlig taper.. :-))) Dog mente jeg at Alf Martin måtte rykke opp til 1. og ikke 2.
Når det gjelder bosteder så regnet jeg meg fram til følgende:
Pottemakerveien 29
Folkegøgskole, Stavern
Tønsberg
Trondheim - Byåsen, sentrum
Bergen - Ibsensgate, Dopsgate

Vinner jeg den og? :-)

Nina sa...

juks, juks, juks, juks!!!! Denne flotte og fredelige adventstid er vel rett og slett ikke riktig anledning for slikt juksemakeri?:) Det er forøvrig enda mer skremmende at det ikke ser ut til at jukserne har lært av sine synder.. hmh!!

Vibber`n i Farta sa...

Tantami: Veldig bra! ;) Men nå hjelper du muligens de andre som skal ta quizen... Men das stimmt. Med unntak at jeg ikke bodde i sentrum i Trondheim, men Tyholt -men det spielt ja keine rolle. Yes, Alf Martin ligger dermed på 1. plass, strålende!

Nina: Ja, jeg vet -det er hårreisende! Men det kan jo hende at de gjentatte fuskerne ikke føler de har noe å tape, nå som dommen er avsagt?

Anonym sa...

Dette går ikke så bra det.. Bra vi får nyttårsaften til å catch up, da! :)

...og neste gang du legger ut ny quiz skal jeg lese kommentarene før jeg tar den...

Anonym sa...

Heilt enig me Alf-Martin! Rægna du Dopsgata som en av plassan? Du ha jo ikke bodd hær et år enno, så vesst det e tilfelle, vil eg send inn en klage!

Anonym sa...

Læst vesst bære den første kommentaren før kommentering. Det va litt i overkant overivrig.. Du fibbern har litt å forsvar angående boplassan... ;)

Vibber`n i Farta sa...

Norun: Det er jammen bra! =D Det blir stas! Da kan du fritte meg ut for all mulig informasjon som muligens kommer på quiz til våren! :P Men kjekt å ha deg tilbake blant bloggleserskaren i hvert fall! =)

Vibber`n i Farta sa...

ÅK: Ja, jeg har litt av hvert å forsvare, og etter en natt som denne er omfanget stadig økende.......

Det stemmer jo at jeg ikke har bodd her et helt år enda, men i min naive studenttilværelse antok jeg at alle forstod at det var studieår det var snakk om i enkelte av tilfellene. Og siden jeg flytter på tirsdag er studieåret straks over. Dårlig unnskyldning?

En bedre en: Riktig svar på spørsmålet er jeg usikker på selv. For jeg kom på i ettertid at vi flyttet inn i huset hjemme da jeg var tre -hvilket vil si at jeg har bodd et annet sted. Faktisk to: men vet ikke om vi bodde i "huset til per" et helt år...

MEN: Når BÅDE min mor OG min far
(aka david bowie?) gjetter at jeg har bodd i 5 kåker, og svaret tydeligvis er 8 eller 9 (!) kan jeg vel neppe forventes å vite det nøyaktig selv heller, eller...? Jeg skal sjekke quizsvarene til røkla, og hvis noen har svart 8 (det høyeste alternativet), skal dere få ekstra points ok?)

Anonym sa...

SVARTE! At jeg kunne glemme huset til han Per! OG Lyngstien! Så da er jo svaret 9! ikke 8!


En annen ting:
Ja, jeg har litt av hvert å forsvare, og etter en natt som denne er omfanget stadig økende.......

Vennligst utred!

Vibber`n i Farta sa...

Tanta`ri: Jepp, muligens 9, men vet som sagt ikke hvor lenge vi bodde i huset til Per. Hvis vi er heldige stikker mamma eller pappa innom kommentarene her og kan hjelpe oss med regnestykket?

Jeg vet for øvrig ikke om jeg synes at kommentarer som skrives klokken tre om natten etter 12 timers eksamensfeiring burde brukes mot en?

Anonym sa...

Djeezes, verre en forrige gang. Men det _må- jo være juskere på toppen der? Ingen normale kan greie 100 prosent på denne quizen..

Og jeg som trodde du skulle flytte til Nederland for å jobbe i redlight district og gumle spacecookies. Sånn feil kan man ta altså.

Vibber`n i Farta sa...

Hehehe -JA det ER juksere i toppen. Tanta`ris kommentar om at Alf Martin egentlig leder -eller dvs, nå deler han førsteplassen med Aasert. Juksebukser! Men det gjøkkeno -det skal nok taes hensyn til når det store regnskapet gjøres opp! ;)

Ja, så feil kan man ta.. Kanskje hvis du kommer på besøk? =)

Unknown sa...

Mulig det er litt sent å komme med dette nå, men i og med at det ikke var spesifisert "studieår" i oppgaveteksten, valgte jeg å ikke regne med Fredtun-året, der bodde du bare fra august til mai. Hadde jeg tatt med det hadde jeg fått riktig. Kan jeg få et ekstra poeng?

Vibber`n i Farta sa...

Hehe, ja det var kanskje litt sent... :P ÅK har også krangla fælt på de. Men det skulle jo heller ikke ha stått studieår, i og med at jeg også har bodd tre av stedene uten å studere! Men godt forsøk.. ;)