fredag 12. desember 2008

Glory Days


Før klokken var halv åtte i morges hadde jeg vekket pappa,blitt kjørt til flybussen,tatt denne til Gardermoen, handlet 4 julegaver, og gått ombord i flyet til Kristiansand. Nå sitter jeg på Lauras café på torget og tar det pent. Min tidligere mobilblogging må sies å ha vært ganske beskjeden, kun noen ganske få bilder har funnet veien til bloggen på denne måten. Men inspirert av Svakaffis bussmorgenblogging, blogger jeg altså her fra Lauras kafé, som jeg fikk anbefalt av Beathe. Frem til Beathe er ferdig med dagens jobbing til livets opphold og ungdommens skolering, skal jeg sitte her. Lese bok. Skrive julekort, skravle med de hyggelige sørlendingene og unngå en viss legekristiansandinnflytter. Før skjønte jeg ikke helt konseptet med å gå på kafé alene. Det var litt kleint. Men de siste årene har jeg syntes det er flott. Behagelig julemusikk, utsikt til nesten en hel kirke, og torget. Apropos kirke: på vei hit fra flyplassen så jeg en rosa kirke. I Bergen har vi riktignok vår store, flotte, røde, majestetiske kirke. Men en liten rosa? Ikke imponert.

Men så er det vel strengt tatt ikke for å imponeres av kirker jeg er her, men for å treffe gode venner. Tankene går tilbake til gyldne tider i Monsterbedriften i Trondheim. På mandag skal jeg besøke Linda også, tenker jeg.

Menmen, jeg får vel begynne på julekortene om det skal bli noe julepost fra denne kanten i år. Ha en fin dag og en bra helg! :)

8 kommentarer:

Nina sa...

jeg svikta på quizen.. gikk ikke så bra! Er nok fordi jeg savner deg sånn.. heldigvis har jeg jobbet som en gal siste uka, så har ikke hatt tid til å ligge på sofaen ennå.. så savnet er fortsatt til å holde ut, til en viss grad:)

Anna sa...

du va savna på garage i går!

Beathe sa...

Quizzen gikk strålande, føle at vi he komt nærmare kvarandre i det siste... (Jupp, ej sitte på sofaen i stua å du e fremdeles sovande i naboromme!:) Flotte greier me besøk! (Heimelaga konfekt til frokost, kan det bli beire!!:)

Vibber`n i Farta sa...

Nina: Ååå, så koselig! Ikke at quizen ikke gikk så bra da, men er litt koselig å bli savna! Savner selvfølgelig deg også! Håper jobben går som en drøm! En bra drøm ;)

Anna: Åååå... Garage!!! Garage!!!=D Me luvv. Men har det veldig fantastisk her ;)

Vibber`n i Farta sa...

Beathe: Oi! Bevis for at det _var_ mangel på kvalitetstid som gjorde seg gjeldende på de tidligere quizdelene! You go girl! =)

Anonym sa...

hei du - det var kjekkt å lese... å ja, jeg likker det også å sitter i en kafé og lage mange forskjelige tingene: skrive kart, hører på musikk eller hva det snakker på bord vedsiden, tenker på gammle tiden ;) tegner og alt så kule ting!!og til slutt ser man sin bestvennine og da begynner en nytt fint tid!!! så bra!!! jeg tror dere hadde en veldig fint held =) var du hos Linda?klem romana

Unknown sa...

Heisveis! Er litt misfornøyd med 40% i quizen denne gang, men veldig fornøyd med å bli lovet Hong Kong-besøk i adventsquizen!

Vibber`n i Farta sa...

Romana: Ja, alene på kafè er fint. Men selvfølgelig bedre sammen med deg og skrive kort sammen med deg! ;) Hihi! Husker du kortet til BAT på Cafe Sør? =) Ja, vi hadde en kjempefn helg! Og ja, jeg besøkte Linda i går. Jeg synes det går mye bedre med henne nå, og hun var SÅ glad for albumet du hadde laget til henne! Vi så på det og lo og snakket om "gamle dager"! =)

Alf Martin: Ja, skjønner det var et hardt slag fra å lede forrige quizdel. Men jodda, Hong Kong-besøk må vi nå se om det blir greie på! =D