mandag 22. desember 2008

Make Your Own Kind of Music

Jeg synes egentlig jeg har vært ganske snill i år. Jeg har virkelig gjort mitt ytterste for å prøve og være snill og omtenksom og gjøre andre mennesker glade, og forsøkt å tøyle mitt til tider vanskelige temperament. Om jeg ikke har vendt det andre kinn til, så kan jeg i hvert fall huske følgende mer eller mindre greie ting jeg har gjort i 2008: jeg har laget bursdag for Bess, jeg har jeg hjulpet til med forberedelser til to bryllup, laget fire pakkekalendere (fem?), gitt til de narkomane, bakt tre kaker til praksisklassene mine, støttet veldedige organisasjoner og arrangert vaskedag hos Mormor og Bess. Jeg har også forsøkt å blogge når leserne mine har krevet det, forsøkt å ikke legge an på folk som har samboere, skrevet mange kort og brev, forsøkt å ikke spise opp all sjokoladen, forsøkt å underholde leserne (og meg selv) med quiz, forsøkt å være den beste sommerleirassisten jeg kunne, kjøpt julegave til småfuglene på brettet og forsøkt å sette pris på de jeg er glad i. Hvor vellykket hvert og ett av disse forsøkene har vært, kan selvfølgelig alltid diskuteres. Men på samme måte som målet helliger middelet, helliger hensikten fremgangsmåten. Eller kanskje det faktisk blir det samme. Uansett: jeg har prøvd å være snill og grei, og er spent på hva nissen har med til meg. Men enda mer spent er jeg på hva andre synes om hva jeg har bedt nissen ta med til dem. For den største glede du kan ha er å gjøre andre glad =) I år endte Frelsesarmeen til og med opp med 180 kr. Jeg har en sånn veldig rar greie jeg har hatt noen år, om at første gangen jeg går forbi julegryta på et torg eller hva det nå måtte være, så skal ALLE småpengene jeg har på meg der og da opp i gryta. Så i år ble det rekord siden dama på bokhandelen bare hadde 20-kroninger til meg i vekslepenger. Det var kanskje like greit. =) Det meste er egentlig det, det gjelder bare å finne den rette musikken til!

2 kommentarer:

Nina sa...

jeg vil påstå at du sannsynligvis har vært den snilleste jeg kjenner i hele år. Alle de gode gjerningene, for ikke å glemme når du kjøpte scrapbooking-papir til meg, eller den fine bursdagsgaven, eller når du bakte den kjempegode gulrotkaka, eller når du hadde kjempefesten og det så så fint ut her dagen derpå, eller når du og jeg spiste sushi, eller alle de morsomme stundene vi har ligget på hver vår sofa og skravla! Jo, jeg vil påstå at hvis ikke nissen har med noe fint til deg, så er det nok ingen som får noe fint:)

Vibber`n i Farta sa...

Ååå, så søt du er =) Tusen takk! Scrapbookingpapiret ja! Håper nissen tar med noe fint til deg også! Regner med at du som er så bursdagsjente sikkert er julegavejente også? God tur hjem og kos deg masse i julen! =D