fredag 22. desember 2006

Have Yourself A Merry Little Christmas


Som tidligere nevnt, synes småkaker, særlig disse uten egentlig nevneverdige mengder av pepper, å være viktig nå i disse juletider.
Å spise nok pepperkaker synes å være et viktig kriterie for å ansees som en del av den O`store julemaskinen.


Men enda viktigere er det å handle nok.
Å stresse nok.

Julemaskinen gjør alle om til zombier. Zombier på evig jakt etter alle de uunnværlige ingrediensene en må ha for at det i det hele tatt skal være mulig å få en god jul:

Julegaver, julegavepapir, julemerkelapper, julegavebånd, julemat, julegodter, julekakeingredienser, julekaker, julepynt, julestjerner, julemarsipan, julegløgg, juleppperkakehuspynt, julelys, flere julegaver, julepålegg, julekortmateriale, julefrimerker, juleøl, julebrus, julehefter, julemarsipan, julenøtter, julekjole, jule-...
Jul, jul, jul...

Len deg godt tilbake. Ta en god kopp te. Trekk inn duften av Kongerøkelse. Sett på noe fin musikk (Hanne Boel eller Wenche Myhres jule-cd`er regnes ikke i denne kategorien, takk).
Pust ut. Pust inn. Ta en pepperkake. Ta to. Ta mange om du vil. Men ikke bli et julemonster. Stress ned. Kos deg med handlingen. Lag noe fint og personlig til noen du er glad i. Slapp av. Det er snart jul.

Du rekker ikke å gjøre alt du synes du burde ha gjort allikevel. .

Redaksjonen tar nå juleferie på ubestemt tid, og vil med dette ønske alle en riktig god jul og et best nytt år! <:).

4 kommentarer:

Beathe sa...

Julemonster!! God beskrivelse... Skal prøve å la vere, men ekje so lett her heime... Ferien he "turned into" arbeidsleir igjen:) Men litt kos e det også:)

GOD JUL, VENNEN!

(og takk for besøket!)

Vibber`n i Farta sa...

Jepp, monster. You & Me, baby! ;)Hehe, arbeidsleir faktisk!
Vel, ikke her -men her forsvant tida litt fort i dag! Lille Julafen forsvant i en fei -nesten uten de vanlige "rutinene" - men broren min og jeg fikk besøkt halve slekta og gode greier! ;)

Var stas å besøke deg! ;) Ønsker deg også en riktig god jul, Vennen! Sees plutselig?
<:D Nisseklem

Anonym sa...

Alltid morsomt å være på denne siden. Du bør utgi dette i bokform, sitter gjerne sammen med Ari å signerer for deg.
Hjemme alene, har vaska hus slik at Nyttår går inn med grønnsakslukt.
Takk for det gamle. Skal prøve å høre mer fra meg i det nye året, det er alltid så hyggelig "å prat me dæ"
Happy new year!!!!!!!!!!!

Vibber`n i Farta sa...

Hei! Jøss, noen som tar seg tid til en liten visitt i juletida au, det får`n si! :)
Hehe, bok ja..? Hvem vet? Fint å vite at jeg kan stole på signeringshjelp fra deg (og Ari..?!) i så tilfelle! Vaska hus? Det er mer enn hva jeg kan skryte på meg.. Men har gått en rimelig lang tur i granskævven i dag. Riktig trivelig helt til jeg fikk gnagsår og i tillegg klarte å resete skritt-telleren jeg hadde lånt av mamma for anledningen. Med litt tankevirksomhet fant jeg ut at jeg hadde gått hele 8397 skritt, og det før klokka var to på en romjuls-fredda. Jaja, artig var det -kanskje en skulle anskaffe en sånn..?
Takk for det gamle ja! Hørtes ut som et bra nyttårsforsett, alltid så hyggelig å prate med deg også! Si fra om du blir med å gå noen mil i skævven, da- blir jo her en uke eller så til! (Skal bae teipe gnagsåret først... Utrolig hvordan jeg klarer det.. Hadde på de skoene jeg alltid bruker å gå tur med. Men en annne type sokker enn jeg pleier. Var de ikke bra nok de kanskje? Rare hæl..)