mandag 9. november 2009

Monday Morning

Mandag. Nok en helg er overlevd, og jeg fikk faktisk gjort al jeg skulle. Jeg skal ikke paastaa at helgen var hverken fantastisk, avslappende eller herlig - men med proeveukeinnspurt, karakterinnfoering og stabler paa stabler med papirerer jeg hadde lovet meg selv aa rydde opp i, var vel det kanskje heller ikke forventet. Formen er fortsatt saa som saa, entusiasmen er fravaerende og resten i beste fall ok. Husverten har i hvert fall proevd aa undersoeke og fikse aarsaken til fukten og muggsoppen i leiligheten, saa slipper jeg kanskje aa doe i ung alder av diverse lidelser muggsoppen kan foere med seg. Det var visst ikke faa!

Paa skolen i dag har det gaatt helt greit. Det er saa rart med disse elevene, det ene oeyblikket tror de at du ikke har peiling paa noen ting (ny laerer), det andre oyeblikket er du froeken allvitende og de ber om hjelp til alt fra franske verb yil hva det skal staa paa morens bursdagskort. Det er jo litt hyggelig da. Ettersom de siste proevene er rettet og karakterene sirlig foert inn, ser det ut til at ingen av mine elever har stroeket i engelsk (noe som her er uvanlig, faktisk), men derimot scorer i snitt hoyere enn vanlig. Rettesystemet er saa og si idiotsikkert, og streng har jeg vaert, saa det kan ikke ligge der. Jeg er i hvert fall kjempefornoyd med resultatene, og foeler meg litt flink tross alt. De fleste klassene mine har 8 i snitt (karakterene er fra 1 til 10), supert!

Naar det gjelder London-turen var den veldig bra. Det var hyggelig aa tilbringe litt tid med deler av familien, vi var paa en stilig utstilling med bilder av 60-talls-band (Beatles to Bowie), var paa Tate, ruslet rundt, var paa en hip indisk restaurant og selvfoelgelig paa Fleetwod Mac-konsert. Det var veldig goey aa endelig se dem live! Leiligheten vaar er ogsaa blitt pimpet litt med Beatles-kjoeleskapsmagneter, og snart opphengte Beatles-, Bowie-, og Fleetwood Mac-plakater. Sist jeg var hjemme tok jeg foroevrig boka Beatles med meg til NL. I mangel av en boksamling, CD-samling eller lignende i huset (litt vanskelig aa ta med seg i en koffert..) har jeg naa i hvert fall favorittboka mi som staar og blunker til meg fra bokhylla =)

Ingen kommentarer: