torsdag 5. november 2009

It`s Oh So Quiet

Stille.
Stille er det utenfor også, kun lyden av regndråper mot tak og vinduer. Og en og annen bil på vei til et annet sted gjennom regnet. Jeg er hjemme i dag. Har ligget i senga og lest helt til klokken var over tolv. Nå ligger jeg på sofaen i stedet. Vurderer å rydde i noen papirer. "Noen" papirer. Legge sammen tøy. Rydde. Eller å gå ut til regnet.

Var det virkelig ingen som skjønte plottet med forrige blogginnlegg, forresten? Trodde du bare jeg hadde blitt så dårlig til å skrive norsk her i utlandet? Dagbladet tror forresten at "hjelpfull" er et norskt ord. Eller heter det norsk?

Jeg kjøpte en basilikumplante i går. Den kostet fem kroner. Allerede i dag tror jeg den må bøte med livet. Om jeg finner blodrøde tomater, i det minste. Da blir det en massakre på kjøkkenet, ostefylte kjøttboller med hjemmelaget tomatsaus. Tror jeg.

6 kommentarer:

tanta'ri sa...

Takk for kort! Håper du hilste Elisabeth fra meg!
Hadde litt problemer med forrige innlegg, men trodde bare det var litt poetisk.. :-)
Jeg har nå hatt flere basilikumer som har levd ganske lenge. De står konstant i vann. Og om sommmern i sol, men nå er det jo ikke sol.. Bare vann, fra himmelen.. Eller i dag var det faktisk snø, også fra himmelen... Og jeg hadde sommerdekk.. Men, det var ikke sommer.. Nå skal jeg gå på trening, JUST DANCE! later, my dear! Grande besos!

Vibber`n i Farta sa...

Hei!
Litt problemer, ja. Kan jeg forestille meg. Hva om du leser den siste setningen i blogginnlegget først? Så den nest siste, osv?

Snø og sommerdekk ja, høres flott ut. Vær forsiktig! Her er det ingen snø, bare høljregn, i dag med glimt av sol. Jeg tror jammen jeg skal ta meg en tur til parken og se på hundene om glimtet holder til jeg har ryddet i de nevnte papirene og gjort rent..

Sporty du er, forresten! =)

Tanta'ri sa...

A-ha! NÅ skjønte jeg innlegget! Herregud å treig jeg er!
Sporty ja! TRE treninger denne uken.. Og like tykk rundt midten. ;-)
God helg, kjære deg!
Jeg skal noe som har med første ordet i dette innlegget å gjøre...
klem-klem!

Nina sa...

jeg skjønte det.. riktig nok ikke før siste setningen var lest, men jeg skjønte det var bakvendt-land-innlegg:)

Vibber`n i Farta sa...

Det er imponerende, Nina!
Maa si jeg savner deg! Bare henge er undervurdert..!

Nina sa...

jeg er så enig, så enig.. har ingen å bare henge med nå, ingen å snakke julekort-laging med, eller noen som kan skryte av mine gråpapir m/dekor innpakkede julegaver, eller som kan inspirere meg til å male litt! men, man kan ikke ha alt..