mandag 18. januar 2010

Votter, votter, votter

Før jul strikket jeg mange votter, men i min iver etter å få dem ferdig var det ikke alle par som ble tatt bilde av, langt mindre lagt ut på bloggen. Det skulle jo tross alt være litt hemmelig, julegaver som de skulle være! Men her er i alle fall et utvalg av votter , de nederste bildene er votter som ikke var tovet enda, de øverste er tovede -et litt dårlig bilde tatt i en fart på vaskerommet til Mamma. Vottene er strikket i vamsegarn etter en blånissevottoppskrift jeg fikk av Mari en gang. De er lette og morsomme å strikke!

Av triste meddelelser kan nevnes at jeg rekte opp genseren min i går... Ikke hele Marius, selvfølgelig, men alt mønsteret. Og jeg var kommet ganske mye lengre enn bildet viste før jeg rekte det opp! Etter en samtale med min Mor på Skype fant jeg ut at jeg kanskje burde vurdere en mønsterstrikk-teknikk hun hadde lært av en gammel dame en gang. Den er en slags krysning av norsk og nederlandsk strikkemåte (ja, for vi strikker forskjellig!), noe som jo burde passe meg bra. Jeg rekte opp og surret garn og satte alle maskene på pinnen igjen i går. I dag: klar for forsøk nummer tre på vannvittig pen mønsterstrikk. Vi LEKER jo ikke strikke-genser-selv, heller!

Forhjulet mitt punkterte forresten på vei til stasjonen i dag. Hrmf. Jeg måtte løpe, men rakk heldigvis toget. På skolen kopierte jeg opp feil prøve, ungene var helt umulige, og dagen var blæh. Men da jeg kom jeg hadde kjæresten min handlet og laget middag -og ga meg et stort kyss og sa han skulle fikse sykkelen min. Så da er det bare solskinn igjen! =D

3 kommentarer:

Nina sa...

de var fine! Mon tro om jeg kanskje klarer å strikke votter og..? I dag gikk jeg på sparkjøp og kjøpte garn, der var det 20% på alt garn i januar, snakk om flaks! Så nå er jeg i gang med en lue, dette er bare et prøveprosjekt, for å se om jeg klarer det!:) Skal legge ut bilder av både hals, pannebånd og lue etterhvert!

Vibber`n i Farta sa...

Jeg er helt sikker paa at du klarer aa strikke votter! Naar en bare skjoenner dealen med tommelen er det kakestykke! =)
Lykke til med lue!

Sofie sa...

jeg bruker mine votter så å si hele tiden. tusen takk :D