mandag 25. januar 2010

The Rose

I dag kunne jeg bare ikke stå for fristelsen. På vei hjem fra skolen var jeg innom Aldi for å handle litt av hvert. Og der -ved kassa - stod de og så så vakre ut. Ikke verst hva en kan få for seksten kroner (to euro) i dette landet!? =D

På toget i dag impulsbegynte jeg på et sjal. Eller: det er vel vanskelig å impulsbegynne på noe som helst på et tog -det forutsetter vel at en har noe tilgjengelig å begynne på. Men vel, jeg impulstok med meg garn og heklenål i morges, og på toget begynte jeg på et sjal. Jeg fikk ikke lov av meg selv til å begynne på noe nytt før jeg var ferdig med en ting til, og i går kveld ble den andre lua i ribbestrikk ferdig. Nå er planen å lage en med fletter også -da må jeg bare lære meg selv å strikke fletter først, men det går vel på et vis det også. Det er liksom greia med meg: jeg tenker ikke over at det er noen mulighet for å ikke få til sånne ting. Noen sier: åå du er flink som kan strikke mønster, eller: skal du strikke mønster? Kan du det, da? Nei, jeg kan jo ikke det, men det er jo bare å gjøre det, så lærer en seg det jo (får vi håpe). Det må dog sies at det har vært en del krangling med den genseren så langt -men det går seg nok til! Får bare håpe jeg blir litt fornøyd med den når den er ferdig... Fletter neste!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så vakre roser! Har alltid sagt at hvis jeg bodde i NL,hadde hele huset være fullt av blomster.
Fletter får du til,vet du.Kanskje jeg skal sende deg et mønster,eller?
mammamia

Vibber`n i Farta sa...

Hei!
Forventet aa finne deg paa Skype i gaar? Jeg strikker saanne spiralfletter naa, det gaar overraskende fint! Men vil gjerne strikke ordentlige fletter etter hvert ogsaa, ikke bare tvinner! DU maa gjerne sende moenster (da kan du faa rote frem sokkeoppskriften til Mormor som jeg la igjen hjemme ogsaa), kan jo snakkes om det =)

Tanta'ri sa...

Går det an å bestille lue med fletter (og jura på tvers!)
Gjerne en fin blå- eller lillagarge.. :-)
Jeg er mektig imponert over kreativiteten din! Skulle ønske jeg hadde hatt et snev av den.. - og en antydning til talent..
Stå på! Hils Marius!

Vibber`n i Farta sa...

Hei! Du skal ikke se bort fra at det går an -når jeg får testet ut om jeg klarer å strikke det... Hihi! Neida, selvfølgelig klarer jeg det (kremt). Strikker på en lilla med fletter nå, faktisk! Kan bli verre med de jura.... Marius hilser tilbake! =) Klemklem

Nina sa...

jeg blir ekstremt inspirert av bloggen din om dagen! Jeg har avtalt strikkekurs med mitt strikkeorakel av en søster når jeg skal hjem, da skal det læres å strikke votter og flettemønster. Nå forsøker jeg å lære å øke masker, for å strikke lommetøfler.. men foreløpig uten særlig hell!

Vibber`n i Farta sa...

Hei! Kult å kunne inspirere andre! Selv blir jeg jo også hele tiden inspirert av alle disse flinke strikkefolkenes blogger, så det blir en slags god sirkel, der alle inspirerer alle -eller noe sånt?! =)

Lommetøfler? Kult! Vil det si at lua er ferdig? =)
Fant denne videoen, kanskje den kan hjelpe? Ikke se på hvilken hånd hun holder tråden i -hun har en annen strikketeknikk enn oss... =) http://www.youtube.com/watch?v=ILcTB5hc0XM&feature=related

Nina sa...

Jepp, lua ble ferdig forrige uke.. jeg er bare ekstremt treg til å få lagt ut bilder. men SKAL gjøre det:) Takk, sjekker den ut!