onsdag 2. desember 2009

Dezembre Quiz 1

19:54 Gledelig melding til alle quizzende! Dezembre Quiz 1 er igjen oppe og går, men i en ny fasong. Se til høyre!

19:45 Dette er en melding til alle quizzende: vi opplever for tiden tekniske problemer. Vi gjør vårt ytterste for å løse problemet, og quizen vil være i gang igjen så fort som mulig.


Endelig, ENDELIG er det desember! Å, hvor jeg har ventet på denne måneden! Høsten er desidert ikke min favoritt-tid på året, jeg føler at jeg ofte nærmest lider meg gjennom oktober og november uten annet håp enn at desember med sin lunhet skal komme. Desember med alle hemmelighetene, med stæsjing på høyt nivå og forventninger om å glede noen med pakker under treet i år også. Desember er også quiztid her på bloggen, så om du følger linken her på høyre side, er du plutselig med i den store konkurransen. Det er premier i vente, så det er bare å quizze i vei!


I tråd med den nye "vise frem alt mulig"-trenden her på bloggen, legger jeg ved to bilder også. Det ene er av suppen vi lagde her en dag (den fikk røkt, hollandsk pølse oppi seg også før den ble spist), og det andre er av adventskalenderen jeg laget til kjærsten min! Han ble veldig glad, men skjønte først fint lite. "Så mange pakker? Til meg? Hvorfor? Og med tall?" Som du sikkert skjønner er ikke adventskalendere helt vanlig her, men etter en liten forklaring (bruksanvisning?) så var han veldig fornøyd!

I går var det foreldremøter på skolen. Jeg snakket med flere foreldre som hadde krysset av for at de ville snakke med meg, og jeg tror jeg bestod ildprøven. Etter undervisningen før på dagen, hadde jeg en god del timer å slå i hjel i Amersfoort før de nevnte møtene (liten vits i å dra hjem til Utrecht i mellomtiden, fire timer jobbereising på en dag er litt i overkant!), men heldigvis var det flere av oss. Sammen med hyggelige kolleger testet jeg uten tapasrestaurant i byen, og det var både veldig hyggelig og veldig god mat =) Jeg gikk glipp av Stitch `n Bitch, men dit kan jeg jo gå neste uke.

Nå sitter jeg og kvier meg for å ta fatt på alle prøvene jeg må rette. Jeg var hjemme fra skolen kvart over ni i går kveld, så egentlig vil jeg bare slappe av i kveld. Kanskje jeg gjør det, så får prøvene bare ha det så godt der i sekken!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Spennende med quiz!!!
Så heldig kjæreste du har!

Anna sa...

åå, kjenne æ bli misunnelig på sanne som får adventskalender.. men på den andre sida, så e d fint lite som minne om julestemning her i landet, så d går vel greit! ha en fin dag! :)

Mari sa...

ny desember - nye quizmuligheter, men e æ akkurat like dårle som i fjor =) Vil forøvrig påpeke at 1 billion æ forskjellig tall på norsk og engelsk, å at det kanskje bør presiseres hvilken du tenke på (da ha e bortforklart et av de feil svaran mine i alle fall...)

Tanta'ri sa...

Quiz resultat avlagt.. Poengsummen er ikke så værst, men ikke helt fornøyd. Var et par steder jeg vurderte to alternatvier og valgte galt! :-(
Den suppen så GOD ut! OG SUNN!
:-)
klem!

Nina sa...

æsj.. jeg scoret dårlig på quizen! Men til opplysning, i ditt eget innlegg om hanen som stend på stabburshella skriver du at du rekker å låse opp sykkelen, sykle til stasjonen, låse sykkelen, gå på toget, gå av toget og gå 10-15 min fra stasjonen til skolen. jeg vil derfor hevde at svaret på spørsmålet om hvordan du kommer deg til jobb er feil! svaret der hadde ikke noe sykling i seg i det hele tatt:( så når jeg svarte sykle-gå-tog-gågå, så fikk jeg en feil til (av mange)!

Vibber`n i Farta sa...

Mari: siden spørsmålet er på norsk burde vel det være innlysende? ;)

Tanta`ri: 90 poeng, er ikke det bra, da? Eller fikk du opp noe annet?

Nina: Dårlig? 70% står det, det er vel bra?!
Enig, det var jo det som var meningen, at det skulle gå an å vite svaret hvis man følger godt med! Fikk du opp at det var feil? (Det tror jeg pappa gjorde også). Men jeg fikk en mail med dine resultater, og der sto det at du hadde svart det du sa, og at det var riktig. Sjekk scoren din en gang til på resultatlista, kanskje quizen rett og slett ljuger til de som tar den? Merkelig!

Sara sa...

Huff, vanskelig quiz! Har visst ikke fulgt godt nok med. Fantastisk fin pakkekalender du har laga da, er litt misunnelig merker jeg.

Vibber`n i Farta sa...

Sara: tusen takk!
Quizen var kanskje ikke superlett, men som jeg pleier å si til elevene mine om prøver: det var ikke meningen heller. ;) Uansett: det kommer nye quizer og nye muligheter! Gøy å se du fortsatt titter innom her, du og Mari =)

Mari sa...

hmm, meine e svarte ette norsk standard men fekk feil, eller så har e bærre lite trening i å telle nuller...

Vibber`n i Farta sa...

Hmm, rare greier. Kan jo virke som denne quizen har litt av hvert på rullebladet når det gjelder oppførsel! Men den er hvertfall bedre enn den forrige -der kunne jeg ikke se hverken hvem som tok den eller hvor mange poeng de fikk..! Praktisk...

Nina sa...

så rart.. jeg fikk 70% når jeg tok den, så scoren stemmer. Men det kom opp at det var feil når jeg svarte det. Jeg svarte feil på regnbuen, og hvilke fag du underviser i nå, og.. husker ikke om jeg svarte feil på ett til og? quizen har nok bare litt start-vansker, runde to blir nok bedre:)

Vibber`n i Farta sa...

haha, vi får håpe det! Blir litt stressa når sånne tekniske ting ikke funker! Vil ha bra quiz!

Vibber`n i Farta sa...

Har forresten tatt quizen en gang selv, som "Test", da oppførte den seg selvfølgelig helt normalt.. Hrmf!