fredag 11. desember 2009

Hei hå nå er det jul igjen

Det er ellevte desember. Julestemningen er ikke-eksisterende. Det eneste som vitner om at det snart er jul er pakkekalenderen til Sanne, julenissene jeg fikk av Mormor og adventsserviettene jeg fikk i adventspakka mi. Ja, og adventsflaxkalenderen!

Jeg vil bake pepperkaker, eller aller helst designe og bake et pepperkakehus, men jeg har ingen ovn. Tid har jeg vel heller ikke, hvis jeg ser på listen over alle tingene jeg burde gjort. Egentlig er lista ikke noe å gråte over. Med unntak av "gjøre rent", står det bare hyggelige ting på den. Ingen skoleting. Litt trist når alt jeg vanligvis koser meg med blir ork. Sende pakker hit og dit. Handle julegaver. Lage og skrive julekort.

Jeg gledet meg sånn til desember, men før jeg visste ordet av det, var halve advent borte. Dagene haster av gårde, om kapp med kalenderlyset som stadig forsøker å foregripe dagenes gang. Jeg har lyst til å ha juleverksted, men har ingen å ha det med. Jeg vil gå på juleshopping, men butikkene stenger klokka fem, så da rekker man jo ikke det -bare på lørdager sammen med alle andre. Jeg vil lage julekort, men så meg nødt til å innfinne meg med mindre i år. Noen uinspirerte kort, da kreativiteten ikke var å finne.

Nei, nå skal jeg lage jul. Jeg setter på litt jule(te) musikk, lager meg litt te og skriver noen julekort. Handle julegaver skal jeg også, jeg skal sette rekord i julegavehandling, skal jeg! Klokka er jo tross alt bare kvart på ti, jeg har hele dagen foran meg. Sanne er på skoletur til Köln HELE dagen. Og kvelden. Men når han kommer hjem skal det nok være rent her, gaver skal ligge pent i poser og julekort skal ligge klare for å sendes. Jeg har jo en hel dag....

2 kommentarer:

Greta sa...

Hei. Ksoelig blogg du har. Kejkt at du stakk innom min. alle er velkommen der. Håper du får gjort alt du ahr lyst til i dag. Og viss du virkelig vil det, så klarer du det.
Ha ein stråalndes dag

Vibber`n i Farta sa...

Takk for det!
Ha en fin dag du også! Og du hadde nok rett: jeg har fått gjort en hel del av det jeg hadde på lista! =)