søndag 29. november 2009

The Show Must Go On

På onsdag kom Sanne hjem med en overraskelse til meg! Jeg elsker overraskelser! Det han hadde med til meg var bjørnen på bildet! Og nei, det er ikke en kosebamse, sånn egentlig. Det er en varmeflaske forkledd som en bjørn -forkledd som en leopard. Hihi! Jeg ble superglad! Bjørnen ligger i senga mi hver natt, så nå rekker jeg ikke å tenke på å bli ordentlig kald en gang, før bjørnen (og kjærsten) varmer meg =)

På håndarbeidsfronten går det i rykk og napp. Englemaskesjalet har nå blitt så stort (se bildet), men.. Hvor stort skal et sjal være egentlig? Jeg hekler litt videre, jeg! Den fargerike votten (og broren) ble til forrige helg, så nå må trådene til pers og festes alle som èn. Jippi, det beste jeg vet..! Jeg har brukt restegarn jeg hadde i Vamsegarn, synes fargene var ganske freshe sammen egentlig. Vottene skal toves, så de kommer til å se litt annerledes ut når de er ferdige, bilde kommer!

Denne helgen har jeg ikke noe som helst å forberede til ny skoleuke, drømmehelg! Jeg gjorde masse i uka som var, og til uka skal de fleste klassene ha prøver, så da repeterer vi bare litt før det. Det betyr jo selvføgelig en mindre fin uke og helg i vente, med prøver å rette for fem klasser... Men det må gjøres det også. Planen min er å få så mye som mulig unnagjort før jul, for her fortsetter jo denne perioden etter jul også. De tre ukene som er igjen etter jul blir da mindre stress. Ja, forresten -etter mye frem og tilbake har jeg nå fått vite at jeg kan jobbe på skolen frem til krokusferien (ca 20. februar), så da slipper jeg jo å bekymre meg nevneverdig for det i jula også. Nå tror jeg at jeg skal hekle litt videre, eller kanskje lage noen flere julekort? Jeg begynte så vidt i går, men bare pappa har fått smugkikke på årets kolleksjon (over skype). Jeg merker at jeg savner veldig å ha noen flere å lage ting sammen med eller vise frem ting til. Sånn er det vel når en er vant til å bo i kollektiv med 4-5 jenter! Derav alle bildene i dette innlegget (tror jeg), noen må jeg jo vise frem småprosjekter og overraskelser jeg får til!

Apropos overraskelser: her om dagen fikk jeg en pakke i posten! Det var en adventspakke fra Mamma og Pappa! Adventsservietter, pynt, smash, melkedrøm, flaxkalender og adventskalenderlys! Tusen tusen takk! =)

PS: Fiksetriksemannen var her i går -ENDELIG!! Så nå har vi en vifte som faktisk fungerer på badet. Nei til mere muggsopp, sier bare jeg!

1 kommentar:

Nina sa...

så heldig du er.. som fikk så fin varmeflaske. det ønsker jeg meg og! Må huske å si det til Ståle:) Sjalet ser veldig fint ut.. best å hekle det litt stort. Det verste er å ta et sjal om skuldrene, også er det akkurat litt for lite. Jo større, jo varmere:) Vottene ser veldig fine ut! Jeg håper jeg lærer meg å strikke votter en gang:) Jeg har kjøpt to nye lerret nå, og har store planer om å male to bilder før jul.. travelt? ja!!