onsdag 8. november 2006

Step in to My Office, Baby

Velkommen til Onsdagsreferat
-spiser lunsj og gjør opp status

Sitter på kontoret
Kaffekopp på bordet

Punkt 1. - Uka så langt
På mandag hadde vi familiekveld i stua (altså vi som bor der var samlet), og Nina var der også. Det var en bra kveld -typisk jentekveld vil jeg si, hvor stort og smått, samt helgas begivenheter ble behørlig diskutert og analysert...! Vi så også en dokumentar på tv om noen som Ann-Iren kjenner -OG vi fikk et glimt av Mamma`n min i "Vil du bli Millionær".
Bra start på uka, vil jeg si.
Var på kreativ kveld hos Frøydis i går, det var kjempekoselig! I den grad jeg hadde gjort meg opp noe inntrykk av tannlegestudenter før jeg flyttet til Bergen, må jeg si at det inntrykket blir bare bedre og bedre!Der var det full servering, med både kringle og kake og gode greier. Mens noen strikket gensere og genser/lue (blir ikke helt enig med seg selv om hva det blir), tegnet andre huset de er oppvokst i. Jeg burde selvfølgelig ha glimtet til med mine kreative evner (?), men holdt meg til genser. Skulle jo tro det nesten er overflødig å tegne huset vårt når pappa har gjort det allerede! (Han er arkitekt..) Men en skal ikke se bort fra at jeg får ånden over meg en dag og glimter til med en flotters skisse allikevel...

Punkt 2. - beathecarita.blogspot.com
Har den gledelige æren av å ønske Beathe velkommen som nytt tilskudd på bloggfronten! Har lagt til Beathes fin-fine side på den fin-fine listen over fine sider til høyre her ----->
Det synes jeg er ganske så fint, egentlig.

Punkt 3. -Ut på date
Nå har det seg altså slik at jeg nett ble invitert ut på date.
"Vi ble jo så brått avbrutt i helgen. Hva sier du til en kaffe i uken eller kanskje en pils til helgen?" Hmmm.. Valgets kval. Kaffe eller pils? Pils eller kaffe? Ka du tru?

Punkt 4. - Psychodama
Jeg var en tur i butikken i går, som man ofte er. Jeg skulle bare innom og ha noe småtteri. Allerede ved fruktdisken skjønte jeg at HUN var der. Over støy fra kassa-apparater, samboere som småkjeklet om dagens middag og en pensjonists knirkende sko, kunne jeg høre en svært høylytt og indignert stemme i retning frysedisken. Jeg tenkte at nå var det bare å gøtse, så jeg huket meg ned, satte inn turboen og beveget meg som noe som føltes som et olja lyn (men neppe så slik ut) rundt knekkebrødhylla og inn bak potetgullet, der mel og sånt står. Derfra var det en smal sak å forsyne seg i yoghurthylla. Yoghurt er en av livets primære behov, hadde det bare vært melk eller en annen laverestående matvare det var snakk om, hadde jeg nok neppe sneket meg rundt med livet som innsats på denne måten.
Innen jeg hadde fått hamstret med meg noe av ukens yoghurtrasjon, var det imidlertid ingen spor av Psychodama. Lettet og glad forsatte jeg handleturen med senkede skuldre. Da jeg kom til kassa, satt det kun en hyggelig middelaldrende dame der. MEN- ettersom køen var relativt lang, ringte denne tidligere antatt hyggelige dama med klokka som betyr "hjeelp, her er det for mange kunder for en stakkars enslig kassadame!" Hvorpå Psychodama kom dundrende gjennom lokalet, slang seg ned ved kassa så myntene sa klirr og klang, og brølte "Ledig kasse!" Hjelp. Jeg prøvde å gjøre meg så liten som mulig. Noe som ikke er så lett/effektivt når man har sine 180 cm som utgangspunkt. Det var nemlig jeg som sto veldig lagelig til for å skifte kasse. Sånn jeg stod var faktisk denne muligheten sperret for alle andre. Alle så avventende på meg. Hva skulle jeg gjøre? I siste sekund ble heldigvis den relativt hyggelige dama (Ja, hun sank litt i gradene etter å ha tilkalt Psychodama og satt meg i denne situasjonen...) akkurat ferdig med forrige kunde, og jeg kunne søke tilflukt bak hennes kasse i stedet. Passasjen ble dermed åpnet, og noen andre gikk for å handle med Psychodama. Når jeg tenker over det nå, var det egentlig utrolig egoistisk av meg. Uetisk rett og slett. Jeg skammer meg over at jeg ved å bryte kassekø-systemets uskrevne lover, gjorde at andre havnet i Psychodamas klør, og ikke jeg.
Lover bot og bedring.

Punkt 5 - Oppsummering
Punkt 1: Bra ukestart
Punkt 2: Hva synes du? Uke eller helg, pils eller kaffe..?
Punkt 3: Veldig bra
Punkt 4: Som sagt: Lover bot og bedring.

Ellers: Good. It`s all good.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Hva om du faktisk ER Psychodama, at du ser deg selv der i kassa på Rema om femten år, brølende skrikende og ganske så bitter ??

Er ikke så lett å vite skal du tru...

Vibber`n i Farta sa...

Hehehe, en vet jo aldri, nei..!Psychokassadame....Det er herved ført opp på lista over ting jeg kan bli når jeg blir stor -eventuelt ende opp som..!
Enn du? Forsatt Mosseavisa som gjelder..? ;) Sett noe til kvitæljen?

Anonym sa...

helg og pils, uten tvil

Anonym sa...

Punkt 1: Må sei meg enig dær ja; finfin ukestart! Og ja.. utruli goe kake hos ho Frøydis + mye bra analysering i vårres lille kåk ;-)

Punkt 2: Ska sjækk ut Beathe si sia ja :-) Vælldi bra, Beathe!

Punkt 3: Synes pils høres utsom en go idè (men d e jo meg som ikke lik kaffe som snakka..)! Håp du tar daten før hælga; vil jærne få rapport så snart som muli ;-)

Punkt 4: Ha faktisk ikke møtt psychoen på Rema.. Træff stort sett bære på en (litt søt) Bodøværing når eg handel dær. Rægn me eg bi å føl vibba me en gang eg kommer inn døra, vesst ho e på jobb, så du ska få rapport om mitt møte me ho uansett..!

Punkt 5: Vælldi kjækt me den hær punktligheta di! Og tusen takk for teen :-)

Vibber`n i Farta sa...

Hehehe, punktlighet er en dyd -eller noe sånt! ;)
Så du har ikke møtt psychodama?!? Det er det jeg sier: det er MEG hu er ute etter! Hu der bodøværingen er den hyggeligste av dem som jobber der jeg har møtt så langt, tror jeg -kanskje vi burde stemme henne opp som månedens ansatt..?
Date før helga ja, kanskje det..? ;) Du skal få rapport, my dear friend!
Irene og Åsek: da har vi to stemmer på pils, hvorav den ene heller klart mot helg, den andre mot "før helga". Hehe.
Helte mest mot kaffe jeg da... We`ll see!

Anonym sa...

Elgen lever selv om far driver med snittkjøring der oppe, har visstnok fått seg en brun venn også nå...

HMM

Vibber`n i Farta sa...

Så han gjør det forsatt, ja -trodde elgjakta var slutt, jeg.. Jakte med bil er jo også en metode!

Jaså, så den er ikke rasist..?

Anonym sa...

Hei hei :)
Hvorfor velge?? man kan ta en kaffe på morran og pils på kvelden, så har man hele dagen til å gå å glede seg til neste gang man ses ;)

Vibber`n i Farta sa...

Heisann! Lenge siden sist!
Hehehe, den var ikke dum! :)Et knakende godt forslag egentlig..!

Men det forutsetter kanskje at en på forhånd vet at en vil ha en date nr 2..?

Anonym sa...

Hvorfor ikke ta pils på kvelden og kaffe på mårra'n? ;)

Jeg stemmer klart for pils. Mye større sjanse for spennende rapport i etterkant da! Er ikke så lenge til helg uansett nå, så nært at man kanskje kan kalle det helg i dag for enkelte heldige folk som ikke må tilbringe hele "helga" med å skrive prosjektbeskrivelse..

Vibber`n i Farta sa...

Hehehe, det var det jeg nesten holdt på å skrive også, men tenkte jeg skulle vise litt sømmelige tendenser... :P

Aha, prosjektbeskrivelsen ja. Når skal den leveres egentlig? Hvis det er noen trøst så har jeg et tonn av ting å gjøre i helga som jeg bare har utsatt og utsatt jeg også.. Rart hvordan en får så lite tid til alt mulig (Ehm.. Kjedelige ting i hvert fall.. Hehe)

Anonym sa...

Ja, det er rart det der.. Prosjektbeskrivelsen skal til en kresen og kravstor veileder på mandag og til studieveileder Lisbeth på onsdag. Den skulle vel strengt tatt ha vært inne 15.oktober, men i og med at vi ikke visste helt hva prosjektet vårt gikk ut på da fikk vi en utsettelse..

Vibber`n i Farta sa...

Aha... Men nå vet dere altså hva prosjektet går ut på da, eller...? Noe med laks, kanskje.. Just a wild guess! ;)

Anonym sa...

Kommentar tell kommentaren din tell kommentaren min:
Han Bodøværingen e ikke nå jenta, men d e altså en gutt... Va forræstn nættopp på Rema no - og DÆR møtt eg ho du trudd eg synes va søt.. Ho va jo überhøflig og kompanser verkeli for psychodama! - Å slæng "ha ei go hælg" ætter alle som handel e ikke kværdagskost fra kassadame, det e jo nå som jør d atskilli meir arti å handel iværtfall. Skikkeli ytterpunktbutikk vi ha fønne oss!

Vibber`n i Farta sa...

Kommentar til din kommentar til min kommentar om din kommentar til bloggen min...(eller no`):
Å, trodde det var hu der du likte, jeg..? Vel, fikk vel ikke med meg at det var en han det var snakk om egentlig... Min lille hjerne har en tendens til å trekke forhastede slutninger -så med èn gang du nevnte en hygggelig (!) person som jobbet samme sted som Psychodama, tenkte jeg selvfølgelig på den rake motsetning: nemlig hun der "Ha en fin kveld" -jenta.. Jepp, hun er virkelig litt FOR hyggelig, faktisk! Men HAN der søte bodøværingen det egentlig var snakk om, tror jeg ikke at jeg har møtt på enda.. Enn du? Har du sett enda ikke møtt på Psychodama.?! Skjømnner ikke hvordan det er mulig.. Men litt flaks er det jo lov å ha! Good for you! :D