mandag 20. november 2006

The Rollercoaster Ride

hey people looking out the window at the city below...

Opp og ned og opp igjen.

Om det er like langt, er ikke godt å si.
Men å ha besøk har så langt vært tidivs litt vanskelig og tidvis kjempebra -i skrivende stund det siste av de to.
Kanskje er det til tider litt overveldende alt sammen?
En fyr som hopper av et fly og flytter inn hos deg på ubestemt tid, når du ikke har sett ham på tre måneder?
Når familien din er grei og sier at "du kan jo ta ham med deg hjem til jul?" når du egentlig ikke vet noen ting?
Jeg som allerede er ganske så forvirra sånn til vanlig liksom?

MEN -kommunikasjon er en fin og om ikke undervurdert -så underbenyttet ting.
Så når jeg nå har kommet meg over "Hjelp-han-flytter-inn-og-blir-her-og-spør-om-hvordan-jobbmulighetene-er-i-Norge"-skrekken og byttet den ut med "Det-er-koselig-å-ha-besøk-og han blir jo-antagelig-her bare-en-ukes-tid-til"-følelsen er tilstanden svært mye bedre. Vil til og med gå så langt som til å karakterisere den som svært bra!

Riktignok vil han ha svar på om jeg vil at han skal komme tilbake etter en svipptur han skal på i Europa/evt om jeg vil bli med da, men... Det har jeg jo goood tid på å tenke ut... Tikk-takk-tikk-takk-tikk-takk. Den tid den sorg/glede! Eventuelt kan jeg jo alltids starte en avstemning her på bloggen...

Innser at den overjordisk store leserskaren av denne fantastiske bloggen forventer mer enn dette, men har egentlig ikke noe stort å tilføye just nu -det var i hvert fall en ærlig oppsummering av situasjonen!

Men i mangel av mer fyldig oppdatering angående besøk, kan jeg jo komme med en annen hittil godt bevart hemmelighet:

Pictures of Lily
-eller flest av andre egentlig.

Fibber`n i Fartas bildeblogg.
Ta en tur innom for del 1 av "bildereportasjen" jeg tidligere har lovt å legge ut.

-----------> picures of lily


PS: Mld fra Mr. Date: "Mossejente søkes til felles hygge/ turer i skog og mark. Bill.mrk. "hva sier du til en tur? " :-)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg vil svært gjerne møte en amerikaner, og da gjerne denne amerikaneren - og da vi neppe sees i julen :-(( Må han nok bli til midten av januar el. februar når jeg kommer til Bergen! :-))
Hjertelig hilsen Tante Ranne
også er jeg glad for at du høres så glad ut nå! KLEM!

Vibber`n i Farta sa...

Hei! Jøss, fintfolk på besøk her jo?! :)
Hmmm... Sees vi ikke i julen?! Trodde ikke du hadde tenkt til å gjøre fulltidsbergenser av deg (du heller)!? Men det var jo ham du ville møte ja... Du kan godt få låne ham litt, altså? By all means, kan sende ham en tur nedover jeg!
Jeg er glad for at du er glad for at jeg høres så glad ut -godt min noe frustrerte tone var godt kamuflert.. :p
Klem tilbake

Beathe sa...

Ditte høyrest no veldi bra ut! Kejkt at ting for tida, eee- for øyeblikke (skifta fort ana ej)e bra!! (tok sjansen på at det e det fortsatt, e no tross alt en dag sida du skreiv det her;))

Ha det fortsatt fint!!

Anonym sa...

He-hey! Det hørtes jo innmari spennende ut, da! Skjønner godt angsten, men flott at du, som Beathe var inne på, for øyeblikket (?)er fornøyd med tingenes tilstand, og la oss alle håpe det fortsetter å være bra! :)

Og så kan dere flytte til f.eks. Malaysia og få dere jobb der etter jul! (Og så kan jeg komme å besøke.. ;)

Bra bilder forresten! Må si jeg fikk litt lyst til å dra til San Francisco nå!

Anonym sa...

Men, mest av alt ønsker jeg jo å se DEG!! :-)) Drar fra Bergen 2. juledag så en tur til Moss etter det må det jo bli, if you still are put! :-) Lykke til! hils svogernevøen - eller hva nå enn det blir! :-)
Rannis

Vibber`n i Farta sa...

Beathe:
Du kjenner meg _for_ godt, kjære..! Jepp, ting skifter fort -men det går fortsatt veldig bra! :) Har kanskje til og med kommet et skritt nærmere en avgjørelse i den O`store reise/komme-tilbake-problematikken..!

Norun:
Spennende, spennende -vært mye spenning her i det siste ja -kanskje til og med too much for my liking!Hehe;)Litt godt å høre at folk forstår at det kan bli litt komplisert -på en eller annen måte hadde jeg sikkert en fin idè inne i hodet mitt om at "alle" trodde at alt skulle bli überfantastisk med en gang!

Vibber`n i Farta sa...

Ja, og forresten: vi har jo vurdert litt Sør-/Sentral- Amerika, da... Men det forutsetter liksom at en blir hodestups forelska og bare "kaster alt annet overbord".... Noe jeg ikke føler er veldig nærliggende just nu... Liker livet jeg har snekret sammen her i Bergen jeg, nå!
Bøt of cørse: du skal få første invitasjon om det blir Malaysia, ja! Bra du likte bildene -det var artig å "reise tilbake" dit mens jeg la dem inn! Bli med neste gang!

Rannis:
Ahaaaa, så det _var_ altså favorittniesen som var the main objective -ikke den potensielle svogernevøen eller hva det nå var du kalte ham..! :P Satser på at jeg er i Moss da ja -setter selvfølgelig alt inn på å få et glimt av arvetante -og/ellers så er du hjertelig velkommen til Bergen anytime (feks jan el feb el hva du skrev?)

Note to self: Jeg som ikke var noe særlig god til å holde engelsk og amerikanske ute av mine skriverier i utgangspunktet, kan ikke si jeg ser noen særlig fremgang på den fronten just nu.. Strange...
Note to self 2: Kutt ned på " "...