søndag 24. januar 2010

WAR -Uh, Yeah

What is it good for?
Absolutely nothing!

Siden forrige helg har Marius og jeg hatt full krigføring. De siste dagene en kald, passiv krig. I dagene før: en utmattende sverdkamp. Jeg har tatt opp deler av mønsteret og strikket på nytt -to ganger til siden sist. Nå er jeg heller ikke heelt fornøyd (med den mørkeblå delen i midten), men jeg tror det er as good as it gets. Litt videre har jeg nå i hvert fall kommet, til tross for noen småfeil underveis, som jeg også måtte ta opp. Vi hadde nemlig forsoningsmøte i går, Marius og jeg, og er på god vei til å få til noe bra.

Mens krigen pågikk beveget jeg meg like så godt inn på andre områder. Onsdag morgen var jeg en tur på markedet, og DER hadde de garn. I følge hun dama som stod der har hun stått der og solgt garn hver onsdag i 35 år, så jeg må si jeg synes det er litt rart at disse i strikkeklubben/ -kafeen ikke visste om det. Men ja, jeg kjøpte i hvert fall inn noen nøster flerfarget Marathon Print Sportive Yarn, og før jeg visste ordet av det hadde jeg strikket en lilla-sjattert lue i ribbestrikk. En turkis/brun/grønn er også på gang, den er i strikkende stund nesten ferdig. Leggvarmerne som ble annonsert for en liten stund siden er også ferdige, de har en fin grågrønn farge. Med puslinga går det imidlertid så som så. Det er mange grunner til det (unnskyldniger). En av de er at når en jobber mye og samtidig er bitt av strikkebasillen, blir det lite tid igjen. En annen er at puslespillet måler 70x100 cm, mens bordet er 80x80. Et dødfødt prosjekt, med andre ord. Ikke bare det, men det er det eneste bordet vi har (siden vi ikke klarer å finne et bord til vi begge er enige om), så det er jo litt upraktisk sånn det ligger nå utover bordet. Sanne har imidlertid fått tak i noen slags store sponplater, så nå er planen å sage de til i passe størrelse og legge puslespillet på dem. Det er altså status på fiklefronten. Eller kan jeg melde om snø (igjen!), en prøve til jeg må rette i dag (nå), og en forkjølelse som kom snikende på fridagen min på fredag. Men ellers er livet bra og vi var ute og spiste på en spennende restaurant med mat fra midt-østen i går. =) Ønsker alle en strålende søndag og en fin uke!

8 kommentarer:

marie sa...

Hei!

Tusen takk for hyggelig hilsen i bloggen min.

Jeg bruker et program. som heter photoscape til billedmontasjer. Gratis og veldig enkelt.

Erica sa...

Hei,

jeg sendte deg oppskrift pr mail, kanskje den havna i søpleposten din? Lua ble fin uansett felling :D

Elin H. sa...

Hei og takk for hilsen i bloggen min :)
Den Marius-genseren blir flott når den blir ferdig. Har alltid beundret folk som får til å strikke etter mønster slik. Det er så flott!! Jeg er amatør, så det der ligger LITT lenger fremme for å si det sånn :)

Ha en fin søndagskveld.

Anonym sa...

Så flotte luer i herlige farger!Godt du er blitt venner med Marius igjen.Han ser kjempefin ut!
Mammamia

Nina sa...

ny design på bloggen? Uvant, men nice:)

Vibber`n i Farta sa...

Takk for hyggelige kommentarer!
Og ja, fikset litt på bloggen -er riktig i fiksehjørnet om dagen! =)

Beathe sa...

Trudde at en brukte å pusle puslespel på skapdøre ej... men he vell misforstått....

Vibber`n i Farta sa...

JA! Det trodde jeg også! =D Men de som bodde her/ eier her har visst IKKE skjønt det -de har nemlig skrudd fast alle skapdørene på hengslene... :/