onsdag 10. juni 2009

She`s Leaving Home

"Denne leiligheten er tilgjengelig umiddelbart
(tidligere er også mulig ved spesiell avtale)"

Det er onsdag, det er dagen før jeg reiser.
De siste dagene har vært preget av sortering av ting og klær i tre hauger: 1) Ta med til Kina, 2) Sette hos Machteld for sommeren og 3) Ikke ta med til Kina eller lagre for sommeren, men ta med til Norge etter Kina... Også jeg som elsker å pakke! I går var jeg hos Machteld på middag, så nå er det toget gått, hva lagring der angår. Det ble to store kofferter på loftet. På rommet her sitter jeg igjen med et halvkaos og tomme vegger. Det slo meg i går hvor sliten og lei jeg er av å flytte egentlig. Alltid et nytt sted, alltid pakke sammen og dra. Men samtidig er jeg glad for å forlate dette galehuset her. Kanskje jeg begynner å bli gammel, eller kanskje (sikkert) det er veldig lytt her, eller en kombinasjon. Å våkne hundre ganger hver natt fordi folk skråler i gangene når jeg skal opp halv sju for å gå på jobb føler jeg meg litt ferdig med nå. For ikke å snakke om all den skitne oppvasken og rotet på kjøkkenet, å aldri ha verken plass, utstyr eller mulighet til å lage mat i fred og ro. Når det gjelder leilighet og jobb, så er ingen av de delene i boks enda. Planen er å reise til Kina, så til Norge - så kikke etter jobb/ leilighet på nett, så reise til Nederland. Jeg drar uansett tilbake hit i midten/slutten av august. Det ordner seg sikkert! Akkurat nå holder jeg på å fikse ferdig prosjektet mitt: en trillion fargerike konvolutter med kort, brev, bilder og sånt som jeg skal få folk litt rundt om til å putte i posten her i Nederland -til kjærsten min! Hihi, han kommer sikkert til å bli bra overrasket når han får kort hver dag jeg er borte... =D Håper bare ikke norsken hans er blitt så bra at han sniker seg inn her og leser og finner ut overraskelsen... Hihi!!!

1 kommentar:

Unknown sa...

Det høres ut som en kjent følelse. Begynner såsmåningom å få nok av internatlivet også. Skal bli digg med eget rom og rent baderom og høy nok dusj til at jeg slipper å bøye meg for å vaske håret. Men nå er det ferie! Sees meget snart! Jeg er i ferd med å bli littegranne syk noe som passer dårlig, men jeg holder senga i morgen og satser på at det ikke blir så gæernt.