onsdag 3. juni 2009

Crash Boom Bang

Hver morgen våkner jeg av en dunkelyd.
Det høres litt ut som om noen prøver å tvinge Eiffeltårnet opp ned ned i bakken, og med tanke på ristinga, så føles det sånn også. Det er ikke det beste jeg kan tenke meg å våkne til.

Siden jeg nå har ferie eller hva det kalles, synes jeg det var litt tidlig å våkne av dette spetakkelet klokka ni. Men nå har jeg i hvert fall spist frokost (rugbrød med skinke og avocado) og sjekket om det har skjedd noe nytt i verden (nei) og sjekket om jeg har fått svar på jobbsøknad (nei).

Jeg må si det er trist når fly faller ned fra himmelen. Særlig siden jeg snart skal befinne meg noen titalls tusen meter over hav og land selv, i noe som timeantallsmessig ligner urovekkende mye på et døgn. Men jeg må si at medias dekning av det hele tidvis grenser til tragikomisk. Her tatt fra Dagbladet: "Også minst flere andre familier fra hele verden mistet et barn i katastrofen." Hva slags setning er det, liksom?

Ingen kommentarer: