onsdag 3. juni 2009

Idiot Walk

Bloody hell!
Her satt jeg i fred og fordragelighet og visste ingenting.
Jeg satt og kopet, loket om du vil. Gjorde fint lite, i den grad tegne og surfe er lite. Behovet for kaffe begynte å melde seg -eller det vil si, det hadde det gjort lenge, men først nå var behovet blitt stort nok til å gjøre noe med det.

Bloody hell! Kaffemaskin borte!!!

Hvordan tror de jævlene at jeg skal kunne overleve uten?
Også med et musikkbibliotek som ikke virker (igjen. Det er harddisken denne gangen, jeg vet det nok). Så jeg drikker sur kaffe og er litt sur. Jeg hadde glemt HVOR vondt pulverkaffe egentlig er.
Og jeg som hadde en slags halvveis intensjon om å skrive om den fine helga mi? Pulverkaffe my ass. Og da har jeg ikke engang nevnt alle de svarte fluene og bananfluene som bor på kjøkkenet. Du tror kanskje det er en smal sak å fjerne dem? Men når du bor med ti vasehuer som hver i tide og utide har ti andre vasehuer på besøk -og som etterlater seg matrester og skitten oppvask og mat overalt, så skjønner du kanskje at det hjelper lite om jeg pliktskyldigst tar ut søpla og skrubber alt, når det ti minutter senere er tjue fluetiltrekkende søppelgjenstander og oppvask overalt...! Argh!

5 kommentarer:

Tanta'ri sa...

Det er 8 dager igjen... Og tenk - da er du ikke der med idiothuene og slabbedaskene lenger. Kanskje du aldri ser de igjen. Og uten kaffemaskin er det et bra påskudd å sykle seg en tur til en kafé - for du liker jo å være på kafé..
Kaffen i Kina kan jeg ikke si noe om..
Og det med musikkbiblioteket er en vond ting. Men tenk på idiothuene som forblir der de er - sammen med de andre idiothuene - når du er landt vekk på den andre siden av jorden...
SMASK!

Vibber`n i Farta sa...

Ja, og takke eh f*** for det! Nå er jeg rimelig lei av alle døgeniktene her!!! Vurderer sterkt å sykle meg en tur et sted ja. Men idiothuene ja, stakkars. De stakkars idiothuene... Som bråker og herjer og forer de svarte fluene...

Jepp, straks er jeg vekk -laangt vekk!

SuperIrene sa...

Usj, fluer er ekle. Men du skal flytte sant? Kaffe er ikke alt. Te er derimot ganske mye. Begynn og drikk grønn te, da er du ikke avhengig av noe annet enn å måtte koke vann. Og det kan man selv om det er fluer på kjøkkenet. Dessuten drikker de vel mest te i Kina.

Apropo Kina, noen insidertips Tore lærte seg ang. spiseritualer:
- aldri sett tekannen slik at tuten peker mot noen rundt bordet

- aldri sett spisepinnene loddrett ned i risen og la dem stå der, dette er en "omen of death"

- du skal alltid sjenke i te til den som sitter ved siden av deg, og når du selv får te, skal du si takk ved å banke to fingre i bordet.

Jess jess. Du får vel instrukser når du kommer, men kan jo være greit å ikke sende en "omen of death" over alle før du er kommet så langt.. ;-)

Vibber`n i Farta sa...

Heihei!
Takk for tips paa veien!
Det kan jo vaere kjekt aa ha -som du skriver, aa sende en "omen of death" over alle som en paa dag én er vel kanskje ikke saa veldig oenskelig.... =)

Og ja saanne smaafluer er ekle, de kryper inn og rundt over alt! Usj fusj! Ja, om hmm 7 dager flytter jeg! =) No more flies (eh, paa kjoekkenet i hvert fall) eller stjaalne kaffemaskin... Kjaersten min sa han skulle kjoepe en kjempefin kaffemaskin til meg, hihi =)

Unknown sa...

Hvis det er noen trøst, skjer det samme med brødristeren her titt og ofte. Plutselig er den vekk. Plutselig er den her igjen. Da jeg kom hadde vi en liten ovn på internatstua. Så forsvant den. Så kom brødristeren. Så forsvant den. Så kom den tilbake. Ogsåvidere. Nå er den akkurat forsvunnet igjen. Arrg.

Og jeg har stor medlidenhet hva gjelder pulverkaffen, jeg drikker den nesten hver dag, god kaffe er ikke hverdagskost her borte. Det er helt klart en ting jeg savner. Men jeg har kjøpt en del interessant teutstyr, så det blir teseremoni når du kommer til Hong Kong!