søndag 5. april 2009

Rollercoaster

Denne uka, eller egentlig de siste ukene, har vært som en berg og dalbane.
Og ikke en morsom en. Bare en veldig slitsom en med masse krappe svinger, store stup du ikke kan unngå og en endeløs loopetiloop du ikke kan komme unna, men hvor du bare blir slept med i et endeløst dragsug. Det er selvfølgelig fine stunder, veldig fine stunder. Men jeg er så sliten hele tiden, og tiden strekker aldri til. Jeg har prøvd å jobbe mindre, og klart det, men da tenker jeg bare mer på jobb. Og etter det var innbrudd her forrige uke, og siden våren er her og alle vil feste utenfor vinduet mitt om natta, sover jeg ikke heller. Og siden kjæresten min er mer arbeidsnarkoman enn meg for tiden, så ser jeg ikke noe særlig til ham heller. Puh. Akkurat nå føles alt bare tungt, og det er så dumt, for jeg har så mye å være glad for og glede meg til. Anja og jeg har pratet mye i det siste, og hun har mye klokt å si. Så til tross for all min dårlige samvittighet, tap av selvrespekt og ansikt, mine trassunge-tendenser og min standhaftighet har jeg nå bestemt meg for å si fra meg den ene klassen min. Det blir rett og slett for mye. Og om jeg hadde hatt et hav av energi og tid, helst et hav av hvert, skulle jeg fortsatt kampen. Men denne klassen vil rett og slett helst ikke lære noe, og har kvittet seg med to engelsklærere før meg, så jeg prøver å ikke se det som et altfor stort nederlag. Det er kjipt, selvfølgelig er det det. Men som Anja sier: "DU må ta ansvar for deg selv, Vibeke, det er ingen andre som gjør det". Hun har helt rett. Med to jobber og over 100 arbeidstimer hver uke, så går det bare ikke lenger. Jeg er jo ikke tilstede i øyeblikket lenger, tankene er alltid et annet sted. Og det er ingen god følelse å gi opp den klassen, men det er den som koster mest tid og energi, noe som fører til at jeg ikke kan gi mitt beste hos de andre klassene lenger. Og DET er virkelig ikke noe gøy. Så får vi se om om en Vibeke med litt mindre selvrespekt likevel er en ok Vibeke.

4 kommentarer:

Nina sa...

puh.. det høres så slitsomt ut å være vibeke nå. Men, vibeke er tøff.. så selv om du må si fra deg ene klassen, så er du fortsatt tøff:) Som du sier, du må jo tenke på de andre elevene dine også, de som faktisk vil lære noe! Jeg synes Anja høres veldig klok ut:)

Ingve sa...

Hei sveis! Så det e sånn du helde på i treskolandet. Jobba altfor mykje, søve for lite og ken veit ka meir?

Kan hende vi må sende ned nåken fra gamleklassa for å sjå ette dej igjen? 2+2 e 4, og for mykje arbeid er lik sliten. Her borte går det så det susa. He nesten blitt spansktalande, i allefall blir ej forstått når ej åpna prateholet.

Mykje å henge fingrane i her også, men ej trur nok at du vinne soleklart:) Et lite tips: 100 arbeidstima kvar veke= tre manns jobb;)

Lykke til vidare!

Anna sa...

bra avgjørelse snuppsi!! du va nok en smule ambisiøs me det prosjektet ditt! æ syns du ska vær meir enn fornøyd me 1,75 fulltidsjobba!!! ;) æ ska se nu om d ikkje kjem et lite oppmuntringsinnlegg på facebook, om to straksa! ;) gler mæ te du kjem, har du funnet ut når/kor lenge du bli her? æ blir her heile sommarn, så om du vil vær me opp te d tibetanske høylandet etter 12.juli, så had d vært knallgøy!!! :)

Vibber`n i Farta sa...

Nina: Ja, det er litt slitsomt å være Vibeke. Men heldigvis er det fint og. Håper bare at jeg om en toukers tid kanskje har litt energi til å nyte alt det bra! Årnær sæ! Ingve: Har trappet ned fra tre manns jobb til to og en halv (hehe), så nå går det seg nok til ;)
Anna: var hos Kilroy i går, men fikk ikke bestemt meg helt med datoer. Tibet høres ut som en plan!