torsdag 12. februar 2009

Shakin`

Nok en crazy dag her i byen over alle byer og på skolen.
Etter nok en altfor sen kveld og litt for mye vin var det en litt halvshaky Vibeke som så seg selv i speilet i morges klokka sju og tenkte: "Det var lurt". I går var Hanna her på middag, veldig koselig! Planen var å stikke på en erasmusfest i byen, men vi kom visst aldri så langt. Jeg var ikke så gira egentlig, også var det så koselig her. Etter at hun dro ble jeg sittende og skravle med en av gutta som bor her, også veldig hyggelig, men kanskje ikke lurt når klokka ble to og jeg skulle opp sju. Menmen, det var jo bare en eneste dag igjen, så var det ferie, tenkte jeg.

Jeg somler sånn om morgenen for tida, og ender alltid opp med å løpe ut døra. Vanligvis uten noe-ett eller annet jeg burde tatt med. Så løper jeg tilbake og så enda fortere ut døra igjen. På skolen i dag var det ganske heftig. For det første følte jeg meg litt shaky, sovet lite (ikke bare nå, men det var jo fest her søndag, mandag OG tirsdag... Uten meg, riktignok, men lyden var jo underholdende ut i de sene nattetimer) og var litt halvbekymra for å bli plaget ytterligere av hun gale du vet -og nysgjerrig på hvordan denne "hemmelige" avtalinga skulle foregår på et lærerrom med 100 mennesker og en gal eks. Det kom aldri noen bra anledning, for siden jeg er så hyggelig eller har en magnet eller noe krydde det jo alltid av mennesker der jeg satt. Aiai. Så like før en pause mot slutten av dagen lusket jeg mot klasserommet hvor han holder til. Det var lurt, og jeg ble nesten litt shaky da også, når han smilte så fint. Men midt i avtalinga kommer da denne gærnedama inn! Hun sier ikke noe, men bare stirrer på oss. Han overser henne. Hun ser på oss med krakilsk blikk. Jeg blir enda mer shaky og stirrer i veggen, i taket og alle veier. Så kaster hun noen stoler rundt omkring (!!!) og forsvinner. Shakin`... Og sånn går no dagan, som ho Anna ville sagt det! I morgen er det altså ferie, og jeg starter ferien med en tur på likningskontoret, og så til Amsterdam frem til lørdag =)

2 kommentarer:

Anna sa...

jah, d e så sant så d e sagt! kos dæ på likningskontoret. her har d gått i maling å pakking, å nu ska æ te "byen" å gjør unna siste nødshopping, før avreise i mårra. d e så merkeli, har ikkje løst å reis i det heile tatt, å samtidig så gler æ mæ så en onge te å fer. menne, monday baby!!! :D

Vibber`n i Farta sa...

Oh yeah, Baby! Bare ÈN dag igjen! Om et døgn kan jeg kaste meg over deg med en Team Super Fantastisk-klem! =D
Monday Baby! :D