mandag 28. februar 2011

Et lite pip

Mange har etterlyst et lite pip her på bloggen. Ikke er jeg en mus, eller en hundeleke, men et pip skal dere få likevel.

Etter jul har jeg begynt å undervise i norsk til emigrerings-ivrige hollendere. Det er ganske artig, men krever at jeg setter meg litt inn i norsk grammatikk. Visste du for eksempel at vi har fire måter å bøye svake verb på i preteritum, og hva kriteriene for disse er? Tenkte meg det! Men som engelsklærer og norskspråklig ligger jo basisen godt til rette, og med ivrige elever går det fint. Jeg underviser også ekstratimer i engelsk grammatikk på en skole en gang i uken, og til diverse folk som trenger å fikse litt på engelsken sin. Det er greit å ha noe å gjøre. Men vi får se om jeg ikke finner en annen løsning på ting etter hvert.

3 kommentarer:

Greta sa...

Hei og takk for pipet. Høres ut som du har det bra da. Kjekt å vere lærer når elevene er så ivirg til å lære. hører vel meir fra deg etter kvart. Ha det fint min venn

Beathe sa...

He savna bloggen din, so et pip va kjærkomment! He forresten null peiling på norsk gramatikk forstår ej... Ha ei fine veke! klem

Nina sa...

endelig noe nytt på bloggen! Har vært inne en gang i uka siden jul og sjekka, så det var veldig hyggelig :) Æsj, bøying av verb.. er glad jeg ikke trenger tenke på det mer. Men bra du lærer bort vårt vakre språk. Jeg forsøker å lære bort litt til min britiske room-mate her, det går foreløpig i "Hvordan har du det" og "jeg heter"..:)