søndag 5. desember 2010

Babyboom

Ellers koser jeg meg med strikking og fiksing av andre julegaver, som ikke kan vises frem her riktig enda. Men jeg har nylig sendt av gårde en par ting som ikke var julegave, og som jeg kan vise frem her på bloggen:

Babyjakke med nordisk rundfelling fra garnstudio
Oppskriften finner du her.
Strl: 1-3mnd
Garn: Viking babyull superwash

Jeg forandret litt på mønsteret, siden jeg hadde en farge for lite, men synes det ble helt fint sånn!

Å følge magefølelsen kan ofte være lurt, jeg er en tilhenger av det, og mener en kan komme langt med det. Men i dette tilfellet var magen på bærtur. Jeg hadde nemlig begynt å strikke på denne søte, lille guttejakka fordi magefølelsen sa at min gode venninne Beathe kom til å få en gutt. Det fikk hun ikke! Men i stedet kom verdens nydeligste lille Aurora til verden! Jeg begynte derfor på en fin, liten genser, men den var brare vrang og fæl mot meg, samme hvor godt jeg prøvde..
Til slutt lagde og sendte jeg dette lille, søte settet:

Jentesett med hjerter
Strl: 0-3 mnd
Oppskrift: Gros djevellue
Votter: etter eget hode
Garn: Regia Extra Twist Merino

Hjertene tegnet jeg mønster på først og telte ut på lue og votter før jeg strikket det. Oppskriften på lua forminsket jeg litt. (Om noen strikkere er interessert i flere detaljer er det bare å spørre!)
Jeg ble ganske fornøyd med det, og jeg fikk en begeistret melding fra Mamma`n, så det falt nok i smak. Så får heller de større plaggene til snuppa la vente litt på seg!

Denne lua og sokkene har vært ferdig en stund, men siden alle får jentebabyer for tiden, og jeg synes dette passer best til en gutt, har det blitt liggende i gavekassen. Og fint er det! Min kjære tante spurte nemlig plutselig om jeg tilfeldigvis hadde noe strikk til guttebaby liggende som hun kunne få kjøpe som gaver til noen hun kjenner som nettopp har fått hver sin guttebaby! Det passet jo fint, så nå har både den lyseblå babyjakken og dette settet, som jeg for anledningen strikket noen votter også til, reist av gårde til et nytt liv. =)

Det var det jeg hadde å vise frem i farten. jeg strikket et flott sjal til Mamma til bursdagen hennes, men det glemte jeg å ta bilde av før jeg sendte det. Kanskje jeg tar et bilde av det og poster her når jeg er hjemme i jula.

3 kommentarer:

Greta sa...

Å så masse flott baby tøy. Lenge siden eg har strikka helt smått no. har ingen å strikke til.Kunne jo strikke til lageret, men det har ikkje blitt. Men kanskje eg skal gjøre det etter jul. Det var kjempefine ting du hadde laga alt sammen.
Ha ei kreativ uke vennen

Norun sa...

Stilig! Etter jul er planen min å starte på litt babystrikk selv, så da kommer jeg nok til å prøve meg på for eksempel den søte djevelluen...eller et par sokker eller no. ;) Ser i hvert fall at det er mye spennende inspirasjon å hente i bloggen din! :)

Fru Keilegavlen sa...

Så mykje flott du har strikka. Heldige dei som fekk dette. Ønskjer deg ei fin veke.