torsdag 8. april 2010

Påsken i bilder

Nå i påsken har Mamma og Pappa vært på besøk. Det var SÅ hyggelig å se dem igjen! De bodde hos tanta mi i Amsterdam, men de var mye her i Utrecht også. Da jeg var liten var vi minst en gang i året i Nederland, så det var ikke akkurat sånn at jeg trengte å vise dem landet. Sist de var her gjorde vi Utrecht, så denne gangen gikk vi heller en kjempefin tur litt i utkanten. Det var gøy å vise dem leiligheten også. Ikke at den er så stor og flott, men det er nå her vi bor.

Vi har spist indonesisk mat, kost oss hos tanta mi, vært på Alice in Wonderland, vært hos kusina mi, gått turer, og på søndag skulle både foreldrene til Sanne og foreldrene mine komme på middag. Litt spennende var det jo med et sånt første møte mellom foreldre, men det gikk helt fint. Jeg hadde prøvd meg på tajine-kunster, men tror jeg må bli litt mere venn med auberginen. Tror nemlig det er litt som med avocado, at en må ha litt peiling for å velge ut en god en i butikken. Retten var litt bitter, men ellers var alt bra. Lamme-tajine, og en kyllingrett i panne ved siden av, det var så fint så.

Tiden gikk så altfor fort, men heldigvis ser jeg dem snart igjen! Jeg må si at jeg er veldig fornøyd med at Ryanair har opprettet en rute mellom Rygge og Eindhoven! Ikke bare kom Mamma og Pappa på besøk, men neste torsdag drar jeg samme vei -hjem for å feire Mormors 80-årsdag! Gleder meg!

Som du ser var mamma veldig fornøyd med pulsvarmerne hun vant =) Jeg har nå laget to par svarte (et til Romana, et til Mamma) og to par lilla, alle i alpaca. For øyeblikket holder jeg på å gjøre ferdig noen sokker jeg begynte på for en stund siden. Jeg strikker dem i Drops Delight Farge 10, og grunnen til at de har ligget på hylla en stund er at nøstene med Drops Delight skifter farge hele tiden. Det var for såvidt meningen, men jeg trodde begge nøstene skulle være like. Det er de imidlertid ikke, så må venne meg litt til det at sokkene ikke blir like! Her er sokk nummer 1 ferdig. Mønsteret heter Harris Tweed, enkelt, dekorativt og greit å strikke.

2 kommentarer:

Greta sa...

Kjekt med besøk kan eg tenke emg ja. Så du er kjend i landet på ein måte fra før da, når du har besøkt tanta di kvart år i barndommen. :)
Spennde første møte mellom foreldra ja. Mine og min kjæres møttest ikkje før vi skulle gifte oss. Må altid dra sammenlikninger off.
Flotte bilder og flotte sokker. Ha ein fin dag

mimouna sa...

Koselig med besøk. Og sokkene dine ble fine, det blir spennende effekter med slikt garn.