tirsdag 13. april 2010

Ferdige ting

Som lovet har jeg hengt i med trådfestingen, så her kommer en bildemontasje med de ferdige tingene.

Sokker

Mønster: Harris Tweed
Garn: Drops Delight, farge 10
Strl: ca strl 37
Kommentar: Sokkene ble mer like enn fryktet. Jeg begynte på nytt nøste for hver sokk, men fargeskiftene i nøstene var ikke like. Skaftet på sokkene ble forskjellige, men foten ble ganske lik. Alt i alt veldig fornøyd! Både oppskriften og garnet var et hyggelig bekjentskap.

Babyluer
Mønster: djevellue
Garn: Grønt bommulsgarn, svart alpakka, rester av Drops Delight #10.
Strl: den svarte er strl 1/2 år, den grønne mekket jeg mønster på selv ved å minske den svarte. Men har ingen baby å prøve på! Idèen er strl et sted fra 0-3mnd.
Kommentar: Veldig, veldig morsomme å strikke! Vil strikke 10 til.. Det kan kanskje bli litt i overkant.. Men er superfornøyd med dem, kjempesøte! =D Som dere sikkert aner er det et par i min omgangskrets som er gravide =) (Nei, ikke jeg!)

Babysokk
Mønster: Pattern for stay-on baby booties fra Ullent eventyr
Garn: grønt babybomullsgarn, rester av Drops Delight #10
Strl: 0-3mnd
Kommentar: Laget først èn sokk, måtte studere den lenge for å bestemme meg om jeg var fornøyd med utseendet. Egen modifikasjon av mønsteret: glattstrikk oppå foten med striper for å matche lua. Sokk nummer to er under produksjon, kanskje blir det er par svarte også.

Pulsvarmere

Mønster: funnet på selv
Garn: svart alpakka, pluss rest av fargeskiftende sokkegarn
Kommentar: Det tredje par svarte pulsvarmere har sett dagens lys, i tillegg har jeg laget et par med skiftende fargestriper.

Luer
Mønster: Lilla: Eget mønster, lilla er mitt første prosjekt med kabler (snurrer, tvinner), den har en avtagbar sommerfugl!
den turkise er en ribbestrikklue, eget mønster
Garn: Marathon Sportive Yarn, lilla, turkis
Kommentar: Disse luene har ligget og ventet på trådfesting en god stund nå, og det er disse to luene Ceci kan velge blant. Hun vant jo en lue i Give-awayen her på bloggen!

6 kommentarer:

Greta sa...

Det var litt av ein produksjon. Masse flott strikk. Skjønner at det var litt trådfesting her ja. Men, det er godt no når det er over tenker eg.
kjempefint var det
ha ei flott uke videre

marihona sa...

Så flink du æ!! Æ de mule å få snike te se mønster på den djevellua, den va jo djevelsk arti (bynde å komme i den aldern at de poppe ut unger i omgangskretsen her å...)

Vibber`n i Farta sa...

Hei! Tusen takk! Er blitt helt bitt av strikkebasillen! Oppskriften på luene fant jeg her:

http://grosblog.wordpress.com/2007/01/18/her-er-den/

Lykke til, jeg synes den var veldig artig å strikke =)

(Den minste (grønne)lua har jeg laget ved å legge opp 115m og strikke 17 m mellom hver felling i stedet for 18/19. Pluss droppet siste omg med økning. (Totalt 8 økn i stedet for 9) Ca strl 0-3mnd.)

sunshine ¤ sa...

Heisann!
Jeg har også lagd baybylua, kjempesøt og enkel å lage. Kjekk måte å bruke restegarn på ;-)

Artig blogg du har, morsomt å lese om norsk-kurset. Vil gjerne følge deg videre, så jeg legger deg til hos meg hvis det er greit.

mvh Solfrid ;-)

SuperIrene sa...

Heisann! Lenge siden jeg har lest bloggen din nå, har byttet pc, så da mistet jeg adressen som lå på favoritter på gamlepc'n. Men nå fant jeg altså innom igjen. Så flink du har vært å strikke! Hvorfor heter det djevelluer? Ser ikke at de har horn? Får man djevelunger om man tar dem på? Hmmm..

Felisi sa...

Flotte ting du har laget! Masse herlige farger :)