tirsdag 4. august 2009

I`m Alive

Hei og hopp alle i hopa!

Til tross for et langt fravær, kan jeg forsikre dere alle om at redaksjonen lever i beste velgående.
Først var det jo denne fordømrandes sensuren i Kina, så det ble mildt sagt lite blogging der -med unntak av disse blogg-mailene noen av dere kanskje var så heldige å motta. Og siden har det gått slag i slag med roadtrip til Bergen for å hente etterlatenskaper etter redaksjonens liv i Bergen -eller nærmere bestemt -hente redaksjonens liv i Bergen.
Velmenende bekjent:"Kan du ikke bare selge alle tingene du har der, da?"
Redaksjonen: "Eh, jeg har på en måte hele livet mitt der, da"
Velmenende (?) bekjent: "Men hvor mye kan det være verdt, liksom?"

Det var i hvert fall verdt en tur til Bergen, så med pappas varebil, onkels sykkelstativ og redaksjonens kjæreste, bar det over fjell og vidder til vestlandets hovedstad. Vi fikk sett oss litt rundt og slappet av, møtt Nina, klatret ned Fløien, tilbragt 5 timer på legevakta og litt av hvert, før vi noen dager senere kjørte ned i øspøs-regnvær med en stor seng på taket. En lærer jo i hvert fall å stole på seg selv, når en først skrur på takgrinda etter beste evne, derettter pakker senga inn i plast og fester denne på nevnte takgrind etter beste evne, før en suser av gårde ti timer hjem til Moss. Det gikk helt fint.
Siden gikk turen til Kristiansand for å besøke Beathe og Kristian, hvor også gutta boys dukka opp. Veldig hyggelig, som alltid, og jeg må si jeg er imponet over den fine kåken paret har skaffet seg! Det er vel ingen som lurer på hvor Fredtungjengen-treffene skal holdes de neste ti årene...

I det siste har det regnet fælt. Jeg er egentlig motstander av å la dette påvirke humør eller noe som helst, men i går var jeg litt sur. Hvor er sola? Du må ikke tro det ble mye bading i Kina, så det var noe av det jeg så frem til her hjemme. I sol. Jeg kan jo selvfølgelig bade nå også. Men det blir ikke helt det samme. Jaja. I morgen skal vi på fisketur med Bess, det blir i hvert fall superstas! Også skal vi nok frekventere diverse hytter og øyafestivalen. Ja, og finne oss et sted å bo, da. Jobb fikk jeg meg nemlig da jeg stakk innom på et jobbintervju den ene dagen jeg mellomlandet i Nederland i sommer. Et vikariat, men like fullt en jobb. Ja, dett var dett, nå må jeg løpe! Har forresten tenkt å bake sånne store skolebrød jeg hadde på bursdagen min for et par år siden (enten i dag eller i overimorgen) så de av dere som er så heldige å lese dette i tide må bare komme innom å smake!

2 kommentarer:

Nina sa...

den var koselig å møte dere i bergen!! Og fint å høre at turen hjem gikk bra! Hils Sanne, og nyt resten av "sommeren" i norge:)

Vibber`n i Farta sa...

Det var veldig hyggelig å treffe deg også! Turen gikk flott, med seng på taket og full bil. Gleder meg til å få deg på besøk i fedrelandet -en gang! =)