lørdag 13. juni 2009

Bungle in the Jungle

Jeg bor i et hus på et fjell. Huset ligger helt for seg selv.
Fjellet er fullt av skog, fuktig jungelaktig skog.
Fra terrassen ser jeg utover Hong Kong.
I skogen er det giftige tusenben og kobraslanger, villhunder og angrepslystne aper, men ellers er det ikke så farlig. Inne i huset har strømmen gått 15 ganger siden jeg kom i går, og det er gekkoer og kakkerlakker. Nå høres kanskje alt dette litt verre ut enn det er, for ingen av disse uhumskhetene har hittil blitt observert av redaksjonen. Kun et antall mygg, og en luftfuktighet på sånn 80% (her skulle du vært, muttern!) -og det er visst mindre enn det har vært i det siste. Jeg bor i et slags ungdomsherberge som for tiden er stengt, kun ei vel,dig hyggelig dansk jente har fast tilholdsted her. Skolen hvor Alf Martin bor er en 10 minutters skogstur unna. Fascinerende at i en by der alle bor oppå hverandre, er det også såpass mye natur.

Flyreisen gikk helt fint. Til tross for hysteriske tilstander på flyplassen her (svineinfluensa), fikk jeg møtt Alf Martin til avtalt tid. Det hjelper å juge litt i helseskjema. Jeg har for eksempel hatt litt vondt i hodet i det siste, tett og rennende nese (allergi), men dette unnlot jeg fint å krysse av i skjemaet alle måtte fylle ut. En toetasjers busstur over seriøst voldsomme broer og veikonstruksjoner, med et overveldende antall skyskraper i øst og vest (og nord og sør), og vi var i Shatin, den nærmeste "landsbyen" til der Alf Martin bor. Og ja: landsbyer har også skyskrapere og minst 12 kjøpesentre.

Vi hadde en veldig hyggelig kveld i går. Vi kikket litt i en bok om Hong Kong og puttet noen ting vi ville gjære på listen. Den ble ikke avskrekkende lang. Alfie er litt halvsyk, så inntil videre tar vi det pent. Men i dag skal vi i bryllup!

7 kommentarer:

Sara sa...

Åhh, Hong Kong!!!! Det er en fantastisk by! Jeg vil også! Håper du får en super ferie :)

Nina sa...

det hores veldig spennede ut aa bo i jungelen midt i byen, hehe:)

Jeg synes ogsaa det er greit aa lyve paa helseskjema, naar vi floy fra kambodsja tilbake til bangkok hadde jeg hatt turistmage, vondt hals, hoste og noys som en tulling.. men, ikke noe vits i aa opplyse om saanne unodvendige smaating som bare skaper hysteri for dissa stakkars paranoide asiaterene.

Kos deg videre, gleder meg til aa lese mer:)

svakaffi sa...

her har du en bruksanvisning til hong kong jeg skrev i min ungdom da jeg var der (ca 14 måneder siden)
den er egentlig helt ubrukelig. gleder meg til å høre mer fra byen som tar kaka.

svakaffi sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
svakaffi sa...

http://klekkmais.blogspot.com/2008/03/h-o-n-g-k-o-n-g-en-s-v-r-t-uhytidelig.html

Vibber`n i Farta sa...

Hei! Takk for kommentarer.
Hong Kong er en spennende by, ja =)Skogen er litt skummel også, men det går bra..!

Jeg har lest bruksanvisningen og er nå på utkikk etter et Hong Kong i lommeformat til å ta med hjem. Skal jeg kjøpe to?

svakaffi sa...

Ja, kjøp med deg en ekstra. Jeg lengter veldig etter den byen!