søndag 26. oktober 2008

Last Night

En gul knapp
virre virre vapp
jeg er slapp

I går var det en strålende fest her i Bredmans residens. Mammas bursdag og høstens store fest på èn og samme kveld. Det var gildt, rett og slett. 12 glade, hyggelige mennesker, nydelig mat og drikke, og jeg hadde fått ansvaret for bordet/ blomster -det var heller ikke så verst. Etter flere forespørsler holdt jeg en liten musikkquiz ved hjelp av pappas squeezebox, noe som førte til ville tilstander med folk som ropte og veivet og hoppet opp og ned. Det var stilig. Det var en bra kveld, rett og slett, alle koste seg og klokken ble mange.

I dag har mamma og jeg vært på en liten tur. Først var vi på et par gallerier, hentet et bilde mamma hadde kjøpt, innom sjokoladebutikken på Røed og så kikket vi på lindeallèen på Grønli hvor alle trærne har blåst ned. Det var litt av noen krefter som hadde vært i sving! Jeg ble helt fascinert. Kunne gått rundt der noen timer. Til sist snek vi oss rundt på noen gårdveier og krokveier på Jeløya, jeg cruiset den nye alfaen, mens vi diskuterte litt av hvert og hvorvidt dette var dagen for pizza eller ikke. Det var det.

Ingen kommentarer: