tirsdag 2. november 2010

Fingervanter

Da jeg var hjemme i Norge spurte broren min plutselig om jeg ikke kunne strikke et par fingervanter til ham.. De skulle være svarte og tjukke, lød instruksjonen. Og være sånn at fingrene stikker ut.

Jeg dro avgårde for å kjøpe garn, og like etter var jeg i gang -etter eget hode. Ikke har jeg strikket vanter før, så jeg kastet et blikk på en oppskrift på nettet for å få en idè om når det burde settes av til tommel osv. Jeg strikket dem i dobbel tråd, så de burde være tjukke nok.

På en måte må jeg si at det å strikke fingervantene har gått alldeles flott og greit. Jeg har ikke støtt på noen problemer underveis. Problemet er vel heller at de er litt kjedelige å strikke, og at jeg hadde så mye annet spennende på pinnene.. Men nå er de i alle fall ferdig! Forhåpentligvis passer de sånn ca. Jeg mistenker at de er litt trange, men at de burde utvide seg helt fint. Jeg har stoore hender til å være jente, og til meg er de litt store.

Siden min bror er minimalist så strikket jeg dem i glattstrikk uten noe dill og dall. Selv om det var veldig fristende å skvise inn et slags mønster... Jeg håper virkelig han blir fornøyd med dem!
De går i posten i dag =)

Fingervanter
Garn: Gjestal Baby Ull (De er visst ikke så gode på orddeling der hos Gjestal...)
100% merino ull, superwash, maskinvask 40 grader.
Farge: 815, svart
Mønster: Etter eget hode
Pinnenr: 3

2 kommentarer:

mammamia sa...

Tror nok de er minimalistiske nok,ja. Kjempefine! Du skal se han blir storfornøyd Flink du!

Greta sa...

hei dei var fine. det er mange som tror at å strikke vanter er så vrient. Det er ikkje det. Men det er litt kjedelig med fingrene. Spes når det skal vere hele fingre. Da er det litt greiere med slike som dine. Er vanskelig å strikke berre glattstrikk av og til, men her var det lurt. Tror nok broremann blir godt fornøgd med desse. klem