fredag 29. oktober 2010

Indialuer

Når jeg tenker på India, tenker jeg varmt og klamt. Stor var derfor overraskelsen da strikkegruppa mi, Stitch`n Bitch Utrecht, hadde satt i gang en veldedighetsaksjon for babyer som dør av underkjøling i India. Vi skal strikke luer!

Men når Norge er så mye forskjellig, ser jeg ikke bort fra at det kan være kaldt i fjellene i India også. en smugtitt på Wikipedia avslører både isbreer og annet krøll.

I løpet av tirsdagens strikkekveld lagde jeg en liten lue (som jeg leverte inn til aksjonen uten å tenke på bilde), men den er lik som denne jeg strikket i går, bare mørkere. Jeg fant på et mønster i farta, basert på noe annet jeg driver og strikker. Lua trenger jo ikke være stygg eller kjedelig selv om hovedpoenget er at den er varm?

Den ser kanskje litt trang ut, men den er veldig elastisk =)

Babylue: 
Garn: Viking babyull, farge babyblå, strikket med dobbel tråd.
Mønster: funnet på
58 m i vrangbord, 64 masker i mønster.
Pinne: nummer 3

8 kommentarer:

Greta sa...

Så skjønn den var. Mye arbeid med ei så lita lue. Ha ei super helg min venn

Smått og Stort sa...

Hei på deg! Tusen takk for koselig besøk på bloggen min! For en nydelig liten lue du har laget! Flink med flettemønster du ser jeg♥
Ha en fin helg-
klem

mimouna sa...

Søt liten lue. Og små babyer mister jo mye varme gjennom hodet, så disse luene blir nok kjærkomne. Fint prosjekt!

Nina sa...

flink du er, et riktig håndarbeidsvidunder er du :)

Vibekes lille ullne sa...

Takk for koselig kommentar på bloggen min! :)

Her var det mye fint som du hadde laget! Babyluen var kjempesøt, fint å strikke til et godt formål! :)

-Sanna- sa...

Dumpet helt tilfeldig innom bloggen din. Du lager mye fint, så jeg la meg til som følger hos deg og titter innom igjen.

åk sa...

Kjempesøt!!! :-D

romanita sa...

I love it :)