torsdag 25. november 2010

Antigartner og ny leilighet

Her kommer det litt nyheter fra denne kanten. På jobbmarkedet går det stadig dårlig, men etter å ha satt inn en annonse på nettet om noen trengte litt hjelp til ymse ting i forbindelse med den "hektiske desembermåneden", fikk jeg jammen et napp. Så nå jobber jeg på et nedlagt gartneri.

Foreløpig har jeg en ukes jobb, så får vi se. Jeg holdt på å skrive at jeg er gartner, men i og med at en gartner mest sannsynlig sørger for plantenes ve og vel, valgte jeg å kalle meg antigartner i stedet! Jeg rydder nemlig opp på et digert område hvor det står planter i potter og kasser på rekke og rad i det uendelige, og det ved å hale/ dra/ riste/ banke/ det som er nødvendig for å få plantene til å slippe taket i potta, og så kaster jeg dem i hauger og stabler pottene og kassene. I tillegg er hele bakken dekket av plastikk som må vekk, en tynn tynn plastikk med masse hull, som revner bare du ser på den og er overgrodd med strå, mose, trær (!), ugress og alger (!). Argh!

Arbeidet er utendørs, så det er ganske kalde dager. I dag haglet det som bare det! Og det er litt ensomt, for det er bare meg der på det svære området. Men heldigvis har jeg radio og termos med varmt vann så jeg kan lage kaffe og te. Og et slags skur til å søke ly under om været blir for ille. Må si jeg er litt lei av endeløse rader på 1,5 x 20 m med greier som jeg må rydde opp, særlig det området jeg holder på, hvor alt er helt overgrodd og grodd fast! Hale og dra for å få løs tunge kasser, da går det sakte og det er mindre motiverende og tungt! Hele kroppen verker... Men greit å ha noe å gjøre! Det blir i hvert fall littegrann penger i kassa, kanskje noen er så heldige å få julegave likevel...

Når det gjelder ny leilighet så har vi flyttet til en større, billigere leilighet i et roligere strøk. Her er det helt stille når en vil sove om kvelden, ingen hoiende mennesker forbi vinduet natterstid, og fugler som synger når en våkner om morgenen! Kaldt inne er det her også, men i det minste ikke så fuktig og fælt som det var der vi bodde før. Utpakkingen er ikke helt i boks enda -det kom litt brått på dette antigartner-prosjektet! Men det er vel ikke sånn hast med det, bare det blir sånn noenlunde her til juleverkstedet!

3 kommentarer:

Tanta'ri sa...

eai Bika-Boka!
Høres koselig ut med ny leilighet da!
og en jobb er en jobb, penger i kassa! Å jobbe utendørs er godt for helsa! Det året jeg jeg jobbet ute, så var jeg frisk som en fisk hele vinteren! Ikke det at jeg er så mye syk ellers heller da.. :-)
Nå er det snart helg - og julegaveshopping med T. Ellen i morgen. Tradisjonen tro.
Ønsker deg og kjæresten en strålende helg!

stooorrr klem!

Greta sa...

Hei. det høres ikkje ut som verdens morsomste jobb. Men den varer ikkje elnge og du får betlat for den. Det er jo det viktigste. viss du har helse og kropp til det. Slit ikkje på deg ryggskader berre.
Kjekt med ny leilighet da. Du får fyre emd masse lys når du er hjemme så vert det ikkje så kladt.
høres kjekt ut med juleverksted. Ha ei super helg. klem

Nina sa...

jeg er enig med tanta'ri, jobb er jobb og penger i kassa :) men skjønner det er litt ensomt, jeg hadde nok ikke vært sånn kjempe happy for det jeg eller ;)

Kos deg med juleforberedelser! Her er det ingen tid til slik, altfor mye å gjøre og altfor liten tid. Livet som soas student er hardt :)

grattis med kåken, høres knall ut!