tirsdag 6. januar 2009

Wild Bird

I den lange juleferien ble noe av romjulen benyttet til fuglekikking. Ikke sånn ut i skogen med kikkert og kamu-drakt, selv om jeg var en del ute i skogen (for andre formål) også. Men nei, fra kjøkkenbenken, hvor det er finfin utsikt til vårt eget lille fuglereservat. Jeg filmet noen av fuglene jeg har sittet på benken og spionert på, og nå har jeg forsøkt to ganger å laste opp en finfin video jeg tok av pippipene, men til ingen nytte. Blogger bare surrer i timesvis og sier "laster opp", men gidder ikke å laste den opp. Dumming. Jaja, noen bilder i stedet. Her er i alle fall en liten liste over pipipene jeg har observert i det siste utenfor kjøkkenvinduet: kjøttmeis, blåmeis, spettmeis, grønnfink, bokfink, dompap, svarttrost, kjernebiter, rødstrupe, og i går satt det en kjempefin flaggspett (hakkespett) rett utenfor vinduet på en grein! Den var sååå fiiiin, men den forsvant før jeg rakk å ta bilde av den.

3 kommentarer:

svakaffi sa...

det er noen flott fugler du har observert! snart begynner de å synge og!

svakaffi sa...

det er noen flott fugler du har observert! snart begynner de å synge og!

Vibber`n i Farta sa...

Hihihi! Ja, noen av de har begynt, masse fine lyder i tillegg til de fine fuglene i seg selv, selvfølgelig =)=)