torsdag 23. oktober 2008

Insomnia

Hjernen min er i høygir. Men nei, ikke på en slik effektiv, konsentrert måte. Jeg er ufokusert, girer, prøver å huske alt, skriver lister som en senil elefant, gjør ting på fire timer- som kunne vært gjort på èn, lammet, stirrende i veggen, på verdensveven, på lærerarbeidsrommet, i gatene.

Om kvelden ser jeg på taket, det ser fortsatt ikke tilbake. Radioen lager lyder ved hjelp av mobilens signaler, som et øyeblikk får meg til å lure på om det er andre våkne, men innser at det er bare meg. Meg og regnet, meg og vinden, meg og stormen. Eller regnet og meg, vinden og meg, stormen og meg -som det heter. Eller heter det jeg? I alle fall, det er en ting bergensere ikke forstår. Og som jeg tydeligvis lar meg påvirke av.

Men ellers er det flott! Jeg elsker engelsk-klassen min, jeg trives på skolen, biologiklassen er også en super gjeng, livet er bra, kollektivet mitt er fantastisk og verden smiler (uten sol). Hvis jeg bare kunne få sove. Natt til mandag lå Birgitte og ÅK våkne. Så var det min tur. Og i natt igjen. Merkelig. I can't get no sleep....

Men i dag! I dag! I dag skal jeg hjeeeeeeeeem! Og jeg gleder meg som en liten rosa duracell-kanin med tromme. To og en halv måned siden sist. Kanskje er det ny rekord? Det er en dum ting å sette rekord i i så fall. Men det har bare blitt sånn. Med foreldre som plutselig er i Krakow og plutselig der (altså ikke her), og jeg som har mye som må gjøres og mye gøy som må utprøves. Men nå! Nå! Hurra! I dag setter jeg meg på flyet, og om sånn anslagsvis ni timer sitter jeg i hjørnet på kjøkkenbenken hjemme med beina dinglende, drikker kanskje et glass vin og koser meg på kjøkkenet sammen med mamma og pappa. Og i morgen skal jeg kanskje besøke mormor og bess -hvertfall snart! Jeg kan ikke vente. =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Pust inn med nesen og ut med munnen. Gjenta. Igjen. Og igjen og igjen.

No e høsten hær me motvind (ja, det føles sånn når man sykkel tell skola), rægn og storm. Det tok lang tid før den kom i år. Men den e hær no - ska vær me på den.

Du må kos deg så masse, masse heime i hælga!! Hadd håpa å rækk deg før du reist, villa jærne ha "hade-så-længe-klæm". Vi får ta en type virtuell istedenfor, sælvfølgelig ikke pålangt nær på samme nivå, men det får dug så længe!

See you soon (hehe, bra å skriv samme dag som du ha reist;))

Vibber`n i Farta sa...

Jepp, høsten har slått til for fullt. Men ingen høstdepresjon å spore enda. Bare myemye å gjøre og lite søvn = det er hardt å stå opp for tida. Gleder meg til å se deg også -også har vi jo opptil flere dater til uka ;) Nuzz

Birgitte sa...

Hei hei!
Ikke lett å sove for tiden. I natt var jeg våken igjen, mye regn og vind. Litt koselig også, men burde jo helst sove. Er jo midt i hjemmeeksamen. Så nå virker d mye koseligere å være på bestemor besøk.... Du får kose deg mens du er hjemme, før du må tilbake til kraftig regn og vind.

Klem

Vibber`n i Farta sa...

Jepp, det skal visst ikke være lett med denne sovinga. Lurer på hvordan vi blir når vi blir gamle..?
Hjemmeeksamen ja -fortsatt lykke til med den! Snart kommer jeg hjem fra "ferien" og bør vel helst kaste meg over en oppgave eller to eller tre jeg også.. Sees snart! :)