tirsdag 2. januar 2007

Happy New Year, Happy New Year!

Nyttårsforsett(er).

Forsett:
Forslag 1: v av forsere, overvinne hindring
Forslag 2: for(t)sett, som i å fremdeles bli ved det samme, en kontinuasjon av presens
Forslag 3: fårsett, gjøre på fårs` sett -også kalt saueflokkmentalitet
Forslag 4: får_sett, av "får se"
Forslag 5: kun en lokal variant av korsett, muligens med håp om samme virkning

Ordet har mange uheldige assosiasjoner og betydninger.
Jeg har derfor startet det nye året uten slike.
Kun noen "retningslinjer".
Blant annet har min ene samboer og jeg blitt enige om å leve i sølibat måneden ut. Og med vår noe utsvevende tendenser kan jo dette holde hardt. Svært hardt! En hel måned uten godteri!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Avholdenhet er en dyd, hilsen litt skeptisk samboer..

Vibber`n i Farta sa...

Hehehe, skeptisk? Generelt skeptisk? :P Neida, går nok bra, Frøken! For(t)sett sånn! ;)

Anonym sa...

Trene mer, spise mindre og slutte å overvurdere min elendige selvdisiplin. Med andre ord, nyttårsforsettene mine kansellerer seg selv ut.

Kommer til å se ut som en julegris før all medbringet julemat og julekaker er fortært. Hvorfor vil mamma meg så vondt?

Vibber`n i Farta sa...

Hehe, godt vi er flere med en smule for optimistiske nyttårsforsetter.. Kanskje jeg også burde opprette et mot-argument (mot-forsett) mot mitt..?
Snille mødre ja, de kan jo være litt av en utfordring! Tror Mamma har innfunnet seg med at jeg ikke kommer til å spise opp resten av julebaksten/marsipanen -jmf. mitt noe ambisiøse januarsølibat!