fredag 12. januar 2007

Ain`t No Mountain High Enough

Ain`t no river wild enough...
Dumtitum :)

I går var ÅK og jeg på en liten klatreekspedisjon. Vi trosset vær og vind og la i vei mot Ulriken. Først på vei. Så på sti. Så i bekk.
Jo høyere opp vi kom, jo glattere ble det. Vi var svært takknemlige for stålrekkverkene noen i sin tid hadde vært hyggelige nok til å sette opp. Da vi hadde gått endel høydemeter mer dro vi oss opp etter disse enn gikk.
Vel oppe møtte en fantastisk utsikt oss. For en fin by vi bor i! Vi tok en liten pause i et skjul på toppen, og da vi kom ut igjen var det full snøstorm! Snøen pisket oss i ansiktet, det var bitende kaldt, og vinden syntes å ha mest lyst til å rett og slett kaste oss ned fra fjellet. Vi valgte å skli ned langs rekkverkene i stedet. (Webcam fra Ulriken)

Så nå har jeg altså klatret opp på toppen av Bergens høyeste fjell. Det er riktignok det eneste av de syv fjellene jeg kan skryte på meg å ha vært på så langt, men en slik start skal vel ikke kimses av! Med andre ord: en bra start på det nye året i Bergen! Jeg kan ikke annet en føye meg til nattens uttalelse fra klatrebuddien min: "11. januar, og du har allerede både klatret opp Ulriken og vært på en date! Dette kommer til å bli et bra år!"

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ooooo.. date? Har du fortalt om dette tidligere og så har jeg gått glipp av det..? Shame on me.

Vibber`n i Farta sa...

Har ikke fortalt om det tidligere, så du har ikke gått glipp av noe... Er vel i så fall heller shame on me ;P

Anonym sa...

Ja du ha starta året vælldi fint;) Håp daten va like bra som turen vårres, og at d bi både fleire tura og deita iløpe av året! Kanskje vi sku ha hatt en deal? For kvær date du e på så må du bestig et nytt av Bergens fjell?

Gled meg tell næste ekspedisjon forræstn.. Voss i mårra bi bra vettu! Klæmklæm fra midtromroomien:-)

Vibber`n i Farta sa...

Hehe, trudde det var minst en date pr måned som var dealen, jeg! :P
Daten var nesten like bra som turen vår, men det skulle jo jammen noe til og slå den også, da! Tipper det blir både flere turer og kanskje flere dater... Og forresten: kom på at jeg underdrev i innlegget mitt! Jeg har jo vært på et fjell til: Fløifjellet! To ganger til og med! Også gikk vi halvveis opp Løvstakken en gang... Hehe!

romanita sa...

hei vibeke - hehe… når jeg lese titelen din så begynner alt i hodet mitt til å synge den sangen :) hehe.
så kult at dere tok en tur opp til fjellet - er dette bildet lagt fra deg? det ser ja ut, som dere hadde veldig fint været! ( jeg er ja ikke pesimist - men etter "Raindrops keep falling on my head" og hva jeg vet om Bergen - ""guter Tag erwischt ;o)"". heiii - mangemange takk for din stor pakke og dine mange gavene... jeg tror nesten, at jeg aldri har takket deg ––– uäh… beklager masse. men du må vite at du gjorde hele uka min som en engeler som sitter på skyer og synger hele dagen sangene… ahh. mange mange takk (stoooor knuddel og klemmer og hugs og kisses… ahhhh ,o)
du skal snart høre fra meg mer :o) takk at du oppdater din blogg så ofte - jeg likker å lese den!!!

stor klemmer fra din sveitsiske vennine.

Vibber`n i Farta sa...

Heisann Romy! :D

Hehehe, fint at vi er flere som får de sangtitlene på hjernen! :P Jeg kan dessverre ikke si at jeg har tatt bildene selv... Vi tok noen få bilder, men det var så dårlig sikt da vi skulle dokumentere utsikten fra toppen!
Ja, vet du hva!? Faktisk har det regnet så mange dager etter hverandre nå at vi har satt ny rekord for Bergen! Og Norgesrekorden, som er på 80 dager regn i strekk, er vi også like ved å slå.. Så nå går alle og håper at det skal regne noen dager til, så får vi Norgesrekord i regn... Tror vi er på dag 77 eller 78 nå!

Så fint at du ble glad for pakken, men det visste jeg jo! Det var derfor jeg sendte den! :D Hihi

Bloggen min, ja.. Tror snart jeg har blitt avhengig av den! Og det er alltid hyggelig når noen stikker innom!

STOR klem tilbake! =) Vib

Anonym sa...

Jammen så fortell mer om den daten da!!
rannis

Anonym sa...

Gratulerer! Ifølge en kamerat fra folkehøyskolens msn-tekst har det nå vært 80 døgn med nedbør i Bergen, så dere har ihvertfall tangert norgesrekorden foreløpig, så krysser vi fingrene for litt til. :)

Vibber`n i Farta sa...

Rannis:
Åååå... Daten? *englefjes*
Det var en veldig bra date! Veldig hyggelig og bra fyr, gitt -ganske mye til felles har vi og. Sånn utover det vet jeg ikke helt -men skal treffe ham igjen snart! ;)
Forresten: den kokkekniven jeg fikk til jul gjør at min popularitet stiger til uante høyder her i kollektivet! :D "Det er jo gøy å hakke opp ting!" Og så langt har det bare vært ett tilfelle der "ting" var en fingertupp...

norun: Hehe.. jeg er visst litt håpløs til å få med meg ting om dagen -muligens siden alle driver og snakker om disse rekordene som skal slåes eller har blitt slått på regnfronten her i Bergen... Nå sier ryktet at det må regne helt til den 23.januar om vi skal slå den norgesrekorden... Men det er det søren meg nesten verdt når det uansett har regnet såå lenge!
Dessuten har jeg nytt regntøy! :D