fredag 29. desember 2006

Jeg Gikk Meg Over Sjø og Land

(-ikke så mye det første egentlig. Skjønner ikke hva alle disse gamlingene og idrettsutøverne absolutt skal ut på isen og sose etter?!)

Men jeg gikk meg over land, da.
Møtte til og med en gammel mann (med hund).
Hvert tre, ja hvert lille strå var dekt av rim. Fra trærne hang det til og med lange, rimdekte spindelvev.
Trodde edderkoppene hadde vett på å ikke henge klesvasken til tørk når det er minusgrader, men.

Tenkte jeg skulle brife med noen fine vinterbilder fra moss. Men alt Google gadd å bidra med var Cavallis vinterkolleksjon. Vist frem av Kate Moss. Derfor ble det bilde av en ganske tilfeldig Dompap i stedet.

Vel, til poenget: Har gått en rimelig lang tur i granskævven i dag. Riktig trivelig helt til jeg fikk gnagsår og i tillegg klarte å resete skritt-telleren jeg hadde lånt av mamma for anledningen. Med litt tankevirksomhet (også kalt addisjon av antall skritt før og etter resetingen) fant jeg ut at jeg hadde gått hele 8397 skritt, og det før klokka var to på en romjuls-fredda. Jaja, moro var det -kanskje en skulle anskaffe en sånn..? (Tok meg den frihet å kopiere min egen kommentar til kommentar på eget innlegg nedenfor... Jammen blir man lat i jula!)

Ellers kan redaksjonen rapportere om en innbringende jul. Av finurlige gaver det kan ventes nærmere rapport om i året som kommer er blant annet:
kokkekniv (prøve å ikke skjære av fingertuppene/ evt rapportere om det likevel skulle skje),
en reisebok (Lonely Planets "Blue List" -prøve å ikke la meg rive for mye med og reise alle stedene på èn gang/ evt rapportere om det likevel skulle skje)
en lysestake (prøve å unngå å sette fyr på annet enn stearinlyset som evt befinner seg oppi/ evt rapportere om noe annet skulle skje)
en særdeles fin kopp (prøve å drikke kaffe av denne uten å øke kaffedosen ytterligere/ eventuelt rapportere om det likevel skulle skje ved å i min påtvungne våkenhet kjede meg selv og andre med nattlig bloggvirksomhet)
et serveringssett (ypperlig til feks taco. Prøve å ikke bli lei av meksikansk mat (my favourite!), slå full alarm om noe annet skulle skje)
særdeles fint sett med fargeglade konvolutter ark (burde øke brevfrekvensen betraktelig. Lov å sende klagebrev om dette likevel ikke skulle skje.)
penger til regnklær (prøve å ikke regne bort i Bergen, dere får slå alarm om det blir for stille her -et tegn på at det likevel kan ha skjedd..)
en roman (så kan jeg vekke min leselyst igjen, men prøve å ikke få litteraturoverdose pga det enet kurset (british litterature) jeg skal ta i vår/ evt rapportere om det likevel skulle skje),
undertøy (ingen kommentar... **** og evt rapportere dersom det likevel skulle skje? Nei. Trokke det. Holder meg til "ingen kommentar")
og mye annet fint (skal rapportere om alt som skulle komme til å skje.. Puh... Noen som klarte å henge med på den tiraden der..?)

PS: USA-pics del 4 er ute - Viva Las Vegas!

Ingen kommentarer: