søndag 12. november 2006

When I woke up this morning - Part II

...så skinte solen skarpt gjennom det møkkete vinduet mitt. Det har fremdeles ingen gardin, og bærer dessuten preg av at en omgang med såpe og nal er hardt tiltrengt... Vaktfuglen hang som som alltid på pinnen sin, kikket bebreidende på meg ned langs nebbet. Over kaktusen i vinduskarmen hang halskjedet fra gårsdagen/natten flott dandert.


Bird On A Wire

En ikke fullt så positiv overraskelse som solen, var ålen som buktet seg rundt i kroppen min. På en svært slepende og arrogant måte danset den rumba med seg selv og magen min . Av og til tok den en tur oppom toppetasjen og fremkalte en svimmel følelse. Jeg småskalv litt, enda vinduet ikke vår åpent en gang. Hadde tydeligvis glemt å sette det opp.
Litt uvisst hvordan noen timers søvn gjør det mulig å glemme at hele kåken ser ut som et Bomba Horehus. På vei ut av rommet mitt kom det derfor litt brått på hvordan husets tilstand var. Stadig nye overraskelser. Kan jo være en mulig følge av at det lille trepersons-vorspielet vårt i går eskalerte fra tre til seks til veldig mange. Kjøkkenbenken vitnet om hva den tidlige morgenens nattmat hadde bestått av: en lunken blandevannsrest som hadde stått uten kork, og en halv kokesjokolade smuglånt fra skuffen til Ann-Iren.

Trygt tilbake i senga slo jeg på radioen. Var visst feil kanal. Geografi-quizen var visst ikke på P1. Der var det bare Gud og salmer og halleluja. Litt voldsomt på morgenkvisten, og litt for avansert å begynne å søke seg frem til riktig kanal. Resignerte og åpnet en bok og en youghurt i stedet. Leste ut boka. Det var jo bare fem-seks sider igjen. Yoghurten smakte pur askorbinsyre. (Askorbinsyre = C-vitamin, smaken var altså ikke ulik smaken av ikke-tyggbare C-vitamintabletter.) Nam.
Konkluderte med at altså selv ikke jeg synes at yoghurt alltid er godt. Og at forfatteren straks bør skrive en bok til, da slutten var kjip og med mye uavklartheter.
Sovnet visst.

FØR: Helgen begynte relativt rolig, uten store krumspring. Hvis en da ikke regner med krumspringene på dansegulvet på fredag. Var på et dansearrangement, artig det. Fikk til og med svevet over gulvet i en Wienervals uten å bli så altfor svimmel!
ÅK og jeg hadde en stuedate da jeg kom hjem, med oppdaterings og Beathes fantastiske sjokoladekake –laget av Ann-Iren som nettopp hadde reist bort for helga.

Lørdagen gikk mest med til å tenke på alt jeg burde bruke dagen til. Våknet altfor tidlig av mobilalarmen til en viss Miss Alterås , som selvfølgelig slett ikke våknet av den. Og det til tross for at den virkelig spilte melodien så høyt den kunne, gjentatte ganger. Allerede før Popquiz var jeg halvveis i bakst i form av en stor porsjon valnøttrundstykker. Men fikk ikke med meg noe særlig av quiz`en. Radioen hadde visst bestemt seg for å svikte meg og være skurrete og vanskelig. Men rundstykkene ble knall!

Ble invitert med på Kaizer`s konsert av daten fra torsdag. Sist jeg ble invitert med av en fyr som hadde en ekstra billett til en Kaizer`s-konsert, klarte jeg faktisk å besvime under konserten... Bra gjort. Satset på å ikke ta en reprise av dette. Hadde andre planer, og det var vel uansett (forholdene tatt i betraktning) et smartere trekk å ikke gå…

Kveld: en særdeles hyggelig middag. Allerede i avsparket ble det en svært lattermild og artig affære. Med en god vin klar for spretting fant vi ut at vi fortsatt ikke vet hvor vinopptrekkeren (som vi er relativt sikre på at vi har) er. Vibeke ringte derfor på naboens dør.Hvorpå han åpnet døra MED vinopptrekker i hånda og sa ”vær så god!”. Jeg mener: hvor lytt er det her egentlig?
Vi fortsatte likevel ufortrødent vår gode samtale om livets små og store finurligheter. Det var en bra candlelight dinner med relativt mye vin. Vi var selvsagt slett ikke klare da gjestene ringte på døra –men det hadde vi da faktisk heller ikke lovt. Kun åpen dør og musikk på anlegget –og det hadde vi jo! Et bra vorspiel med for mye av det meste. Og svært mye popcorn. Men ikke for mye. Kan nesten ikke ha for mye av det. Og jeg som ikke trodde jeg var noen popcorn-fan. Var nok popper`n som gjorde utslaget! ;)
Da vi kom til byen ble det som alltid diskusjon om hvor vi ville ut. Med påfølgende splitting. Og tur til Garage for mitt vedkommende. Som tidligere antatt var det jo ikke til å unngå å møte på Mr Date, rart det med disse tekniske fasiliteter alle gå rundt med nå til dags.
Kort fortalt tror jeg at jeg la meg sånn i halv sekstida, etter å ha ”diskutert” tingenes tilstand med Mr Date. Lenge.

NÅ:
Klokken er halv fire. Jeg har nettopp spist frokost med en svært stor dose sjokoladekaffe ved siden av. Innen halv fem skal jeg være på salsa –rueda (fint klipp -ca sånn ser det ut..). Og før det skal jeg liksom gjøre alt jeg hadde tenkt til å gjøre i dag, samt noe vi ikke hadde planlagt å gjøre i dag: støvsuge kåken. Men bra helg!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Middagen va knall! Og d ska seies at d e skummelt me di hær lite lydisolerte væggan.. Komikk me vinåpnern da! :)

Må sei golvet va vælldi fint no; flenk jenta! Status for sjokoladen e forræstn oppspist, vesst du lurt på d....

Anonym sa...

Hihihi, fantastisk arti innlegg! Likte særlig den med vinåpneren ja. Men den ålen som bukta seg rundt i kroppen din hørtes ganske ekkel ut..

..Korreksjon: _veldig_ ekkel ut.

I går fikk jeg høre om en historie der ål er brukt som en flott (or not) sammenligning i filmen "(...) geisha", muligens memories of a geisha eller noe..? Anyways.. Der brukes eksempelet "en ål inni en hule" for å beskrive sex.. mmmmm.. for et herlig bilde.

En ekkel, lang, tynn, buktende og slimete ål inni ei hule. Tenk på den litt, du.

Vibber`n i Farta sa...

Åsek: I dag har jeg kjøpt oss en vinåpner! Så har vi nå en (eller to om den andre skulle dukke opp).. Litt trist om det ikke blir flere skumle møter med naboen, da..

Norun: Glad you like, welcome to my world... Skal tenke litt på det med ålen... (Les: jeg har begynt å tenke på det, og har følelsen av at jeg lsett ikke kommer til å klare å _ikke_ tenke på det sånn med det aller første...) Takk, tror jeg...
Ålen er forresten forsvunnet nå, den tok hintet på dansetreninge jeg karret meg opp av senga for å gå på.. Flink?

To whoom it concerns: har fått en del nysgjerrigheter rettet mot meg angående ditching av Mr Date og andre potensielle fyrer den siste tiden. Vel.. Jeg sier bare.. Hold øye med bloggen..! Kanskje det dukker opp et kjempehint snart..?

Anonym sa...

Noooooooooooooooooooooooo, I cannot take the excitement any longer!! You must reveal it!! It concerns us aaaaaall.

Så du ditcha Mr Date altså? Og så etter den lange samtalen og greier da.. nåååh... ("Og så..." er uttalt med dulle-stemme)

*Snap-snap*
prosjektbeskrivelse sier jeg bare..

Beathe sa...

Hey!
Alletide action me dej! Høyrest ut som helga va i kjent Vibeke stil;) Gleda mej til vidare oppdateringa!!! det BLIR spennande ja!!

Forresten: fantastisk å ha dej tilbake på MSN!!

nuss på nesa;)

Vibber`n i Farta sa...

Norun: Mr Date ble ditcha, om enn ikke på en svært brutal måte. Han ble informert om tingenes tilstand (nydgjerrig nå?!), men sender fortsatt mld i hytt og pine...
Og, ja den O`store avsløringen er nært forestående... :P

Beathe: Nei, se hvem som stakk innom! Så koselig! Supert å "se" deg igjen også! :D Å.. Så du synes jeg holder stilen..? ;) Action, action! Vel.. Hehe. Alltid! En prøver jo så godt en kan...
Fått noen artige mail i det siste, eller?
Nuss på nesa tilbake!