tirsdag 31. oktober 2006

Call me irresponsible

Dagen før super(?)-sjefen flyr inn fra Holland, og her sitter jeg på jobb og surrer.

Riktignok er det ingenting å gjøre just nu, og jeg har allerede oversatt tre kunngjøringer fra norsk til engelsk, et brev fra engelsk til nederlandsk, en mail fra nederlandsk til norsk og deler av en webside fra nederlandsk til engelsk og norsk. Vi biologer kan brukes til så mangt…



Så hva kan man gjøre etter jul?

  • bo i en strandhytte i Thailand, loffe rundt
  • reise ned og redde dyrene i Afrika
  • reise ned og redde barna i Afrika
  • reise rundt i Afrika
  • hjelpe til å bygge en skole i Sør-Amerika
  • reise rundt i Sør-Amerika
  • reise rundt i Afrika OG Sør-Amerik
  • reise rundt generelt (på måfå
  • dra tilbake til USA
  • bli her?!(som i: bli i denne jobben, det mest urealistiske alternativet så langt..)

  • starte (væpnede?) aksjoner mot UiB som ikke vil la meg studere engelsk hos dem (de hevder at jeg må inn gjennom samordna opptak –dvs må vente til høsten…)
  • ta 60 studiepoeng i engelsk før juni –og betale for det –så begynne på PPU (Praktisk Pedagogisk Utdanning) til høsten
  • ta en master jeg ikke vet om jeg vil ha, ved UiB (DET vil de la meg ta, liksom!)

  • legge meg ned og stirre i taket mens jeg funderer på om jeg skal begynne på master til høsten.
  • legge meg ned og stirre i taket mens jeg funderer på hva det skal bli av meg... (evt OM det skal bli noe av meg..)

    Det er i hvert fall mange muligheter. Nok å velge i. Altså slett ingen grunn til å være frustrert... Eller?
    Det ordner seg for greie jenter, har jeg hørt.

Min teori er at det kan jo kanskje tenkes at det går sånn halvgreit for ikke fullt så greie jenter også...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heihei! Her var det mye nytt! Kjipt at jobben tydeligvis ikke er så topp da!! Så du tenker på å bli lærer? Spennende! Jeg stemmer for at du skal reise ned og redde noe i Afrika. Du kan søke på frontiers expeditions eller noe sånt, de har sånn teaching-greier der rundt omkring i forskjellige land. Og så har de også biologi-greier der. Du kan f.eks ta dykkerlappen og dykke ned og registrere ting der. Men det koster peeeng.. Jeg har litt lyst, så det er min plan å kanskje gjøre om jeg er arbeidsledig etter master'n.

Vibber`n i Farta sa...

Hellu! Takk for gode forslag! Redde "noe" i Afrika og/ eller dykke ned og registrere "ting". Slett ikke dumt! Hva med å la fisk være fisk og bli med nå i stedet..? :p Så kan vi wrestle med haier og andre "ting" mens vi teller og måler dem... ;)

Anonym sa...

Meget fristende! Får se, kanskje jeg aldri får levert inn prosjektbeskrivelsen min sånn at jeg må finne på noe anna etter jul (når jeg blir sparka ut) uansett!

Vibber`n i Farta sa...

Hmmm, det hørtes ut som en svært god plan! Vel, på en måte i hvert fall... Håper selvfølgelig du får levert inn prosjektbeskrivelsen... Hva går prosjektet egentlig ut på? Sånn rent bortsett fra laksefòr og laksebæsj? Men det er kanskje det du også lurer på, siden det er fare for innleveringen av beskrivelsen..? Du får si fra hvis du trenger noen kreative innspill...